יום רביעי, 9 במרץ 2016

תוספת תפוחי אדמה קטיפתיים

תוספות הן חלק גדול מהארוחה.
מה לעשות, אני אוהבת לאכול ואם זה לא סטייק עסיסי על הצלחת, רוב הסיכויים שהצלחת שלי תתמלא בתוספות מסוגים שונים.
אמנם יש עכשיו טרנד של להעלים את הפחמימות מהצלחת, כי הן חלק מהגורמים לעליה במשקל, אני טוענת שצריך לאכול במידה מכל דבר.

אחת הפחמימות האהובות עלי הם כמובן תפוחי האדמה. אני חושבת שעדיין לא מצאתי מנה עם תפוח אדמה שלא אהבתי, מבושל, מטוגן, ברוטב, בתנור, הכל הולך.
אחת הוריאציות שאני הכי אוהבת היא תפוחי אדמה קטיפתיים בעשבי תיבול.
מנה כל כך פשוטה להכנה ופשוט כל כך טעימה, שאפילו קצת קשה להתנתק מהסיר בסיום הארוחה.
אני יודעת שאולי זה נשמע כמו מנה פשוטה מידי בשביל טור אוכל, אבל לא ממש אכפת לי. אני כותבת על האוכל שאני אוהבת להכין, לאכול ולהאכיל איתו את המשפחה והחברים.
וגם המשפחה מתקשה להתנתק מהסיר בסיום הארוחה.
מה לעשות, צריך לנקות את הסיר...

במנה הזאת לא הייתי משנה דבר, גם לא את עשבי התיבול.
אם אתם לא אוהבים את אחד מעשבי התיבול, הייתי מנסה להכין לפי המתכון בכל זאת, הם לא מורגשים בטעמם נורא חזק והם פשוט משתלבים נהדר אחד עם השני ועם תפוחי האדמה.
את המנה כדאי להכין ממש לפני ההגשה, עשבי התיבול נראים פחות טוב אם המנה מתקררת ומחממים אותה מחדש, אלא אם אתם מבשלים את תפוחי האדמה מראש ומתבלים אותה ברגע האחרון.

פה מאוד חשוב להשתמש בסוג הספציפי של תפוח האדמה- דזירה. תפוחי אדמה עם קליפה אדומה דקה, פנים צהבהב בהיר ובעלי אחוז עמילן די גבוה מה שעוזר לו להישאר עמיד ולא להתפרק בקלות לאחר הבישול.
אני מאוד אוהבת להשתמש בו ואותו אני מחזיקה במטבח לכל סוגי הבישולים.

תוספת תפוחי אדמה קטיפתיים
2 מנות גדולות
3 תפוחי אדמה אדומים בינוניים (מסוג דזירה)
מלח גס
פלפל שחור גרוס
5 כפות שמן זית
6-8 שיני שום
חופן עלי פטרוזיליה טריים
חופן עלי שמיר טריים


מקלפים את תפוחי האדמה, חותכים לקוביות די גדולות- בערך 3 ס"מ, מכניסים לסיר עם מי ברז וחצי כף מלח גס.
מבשלים מכוסה על להבה גבוהה עד רתיחה, לאחר מכן מחלישים את הלהבה, פותחים מעט את המכסה ומבשלים ברתיחה עדינה עד שתפוחי האדמה כמעט מוכנים. חשוב מאוד שלא לבשל אותם ממש עד הסוף אחרת הם יהיו רכים מידי למנה ואם מבשלים אותם יותר מידי הם עלולים להתפרק בזמן ההכנה. אנחנו צריכים את תפוחי האדמה בשלב שבו סכין נכנס כמעט בקלות אבל לא יוצא בקלות. תפוחי האדמה ימשיכו להתבשל בסיר עוד כמה דקות אחר כך וגם עד ההגשה מהחום של עצמם.


בינתיים קוצצים דק את העלים ומקלפים את שיני השום.


כשתפוחי האדמה מגיעים לרמת המוכנות שאנחנו רוצים מסננים אותם מהמים בזהירות ומחזירים אותם עם הסיר לאש. מגבירים מעט את הלהבה ומייבשים אותם מהמים שנשארו. לערבב די הרבה שלא ישרפו.

שימו לב שמתחילה להיווצר שכבה דקה מתפוחי האדמה שנדבקו לתחתית, כל עוד התחתית לא נשרפת הכל בסדר.
כשכל המים מתפוחי האדמה התאדו מוסיפים את שמן הזית ומערבבים היטב.
מתבלים במלח גס, פלפל שחור גרוס, כותשים פנימה את שיני השום, מוסיפים את העלים הקצוצים ומערבבים היטב.



אם תפוחי האדמה נראים יבשים מידי, אפשר להוסיף עוד מעט שמן זית.
מערבבים בשלב הזה די הרבה, גם כדי שתפוחי האדמה לא ישרפו אבל בעיקר כדי ליצור את המרקם הקטיפתי שמייחד את התוספת הזאת.
ברגע שאתם רואים שגם תפוחי האדמה וגם הכף מצופים בשכבה דקה של "קטיפה", תפוחי האדמה מוכנים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה