יום רביעי, 9 במרץ 2016

טרין ארוחת בוקר

תמיד אומרים שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה של היום. נראה לי גם שהיא האהובה ביותר.
אולי בגלל זה המציאו את פורמט הבראנץ', כדי למשוך את ארוחת הבוקר אל תוך הצהריים שאפשר יהיה להתענג על הארוחה למשך כמה שעות.

בארוחות הבוקר מגוון המנות שאפשר להגיש הוא אין סופי, בעיקר כשניתן לשלב בין המרכיבים המוכרים שבונים את ארוחת הבוקר הבסיסית.

אם אתם מתכננים בראנץ' חברים, אז ברור שאתם הולכים להשקיע שעות במטבח (בהנחה שאתם לא קונים את הכל). אמנם המנה שאני מביאה היא לא מנה מהירת הכנה וצריך להשקיע בהרכבה שלה כמה דקות טובות, אבל ברגע שהבנתם את הקטע ונכנסתם לשוונג לא יקח לכם הרבה זמן לסיים את ההכנה ובואו אני אתן לכם עוד טיפ אחד קטן, אפשר להכין את הכל עד האפייה מראש ולשמור במקרר!

טרין היא מנה שבה משלבים שכבות של ירקות עם גבינות (בדרך כלל) שנכנסים לאפייה ויוצרים מאפה שעומד בפני עצמו, כשכל פרוסה מהמאפה מגלה את חלקו הפנימי והשכבות הצבעוניות הנהדרות.
פה החלטתי לקחת את רעיון הטרין, של שכבות הירקות ולחבר אותן יחד עם מנת הביצה האלמותית של ארוחת הבוקר. להפוך את המנה המשפחתית של האינגליש קייק ולהקטין לרמת המנה האישית, המעודנת יותר.

כמה דגשים-
כמובן שהירקות והגבינות יכולים להתחלף לפי טעמכם האישי.
משהו קטן ששמתי לב אליו, קליית הפלפל מאוד מוסיפה טעם לטרין, כמובן שאפשר גם את שאר הירקות לקלות על מחבת פסים או בתנור לאחר יצירת הרצועות. אם החלטתם לקלות את הירקות האחרים, כדאי לפרוס אותם קצת יותר עבה כדי שלא יתפרקו בזמן ההרכבה.

טרין ארוחת בוקר
4 מנות
1 גזר
1 קישוא
1 פלפל אדום גדול
1 בטטה
גבעול בצל ירוק
4 ביצים
M
גבינת גאודה מגורדת
גבינה שוויצרית מגורדת
מלח גס גרוס
פלפל שחור גרוס
שמן זית


קולים את הפלפל על להבה גלויה עד שכל הצדדים נשרפים, מעבירים לקערה ומכסים בניילון נצמד. לאחר כמה דקות, כשהפלפל התקרר מעט ואפשר לגעת בו, לקלף את הקליפה ולנקות מהראש ומהגרעינים.


בעדינות ובעזרת סכין ירקות חדה חוצים את עובי הפלפל באמצע, כדי שיהיה קצת יותר קל כדאי לחלק לפאות הטבעיות של הפלפל ולהוריד את הורידים הלבנים. לא חובה לחצות באמצע, רק אם הבשר הפלפל מאוד עבה וכדי שיהיה יותר נוח לסדר את השכבות בשקע.


מקלפים את הבטטה, שוטפים ומניחים בצד יחד עם שאר הירקות.
בעזרת הקולפן ממשיכים ו"מקלפים" את בשר הירקות לרצועות דקות. לא צריך "לקלף" את כל הירק, רק לפי הצורך.


מגבעול הבצל הירוק מורידים את העלים הירוקים הגדולים יותר, בעזרת סכין ירקות חדה פותחים את העלה בצד אחד, לרצועה אחת רחבה וחולטים בקערת מים רותחים לכמה שניות, רק עד ריכוך.
משמנים תבנית שקעים ומתחילים לסדר את הירקות בשכבות באיזה סדר שתרצו, רק תשתדלו שבסופו של דבר שהשקע יהיה מכוסה מכל הצדדים, כדי שהביצה לא תברח. שימו לב שאתם משאירים מספיק מקום לביצה...


כדאי לשים לב שבזמן הסידור משאירים קצוות מספיק ארוכים כדי כיסוי השקע.


לאחר שהשקע מכוסה לחלוטין שוברים פנימה את הביצה בזהירות, מתבלים את הביצה במלח ופלפל ומעל מפזרים את הגבינות המגורדות.


בסיום הסידור סוגרים את קצוות הירקות מעל הביצה, אם אין מספיק קצוות אפשר להוסיף רצועות מעל הקצוות. מעל הכל אפשר להניח חתיכת פלפל לסגירה קצת יותר טובה.


מכניסים לאפייה בחום גבוה (200) לכעשר דקות לקבלת ביצה רכה, לביצה קצת יותר קשה מוסיפים עוד כמה דקות.


בתום הזמן מוציאים מהתנור, הופכים בעדינות מעל צלחת ההגשה ובזהירות מוציאים מהשקע.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה