יום רביעי, 9 במרץ 2016

ירקות מטוגנים בטמפורת בירה

חג חנוכה שמח ומואר!
אז ככה, בגלל שהרשת מוצפת במתכוני סופגניות מטוגנות או אפויות, בריאות יותר או פחות, אני לא אצטרף לעדר ואביא לכם עוד מתכון מהארסנל שלי. למרות שאם אתם נורא רוצים יש לי בבלוג מתכון לסופגניות אשל נהדרות, לכו לבדוק!

כבר די הרבה זמן אני זממתי להכין את המתכון הזה, פשוט כי הוא כל כך קל ומהיר הכנה (יחסית כמובן) שאת האמת זאת קצת בדיחה לכתוב עליו טור שלם.
זה שלא הכנתי השנה סופגניות או לביבות לא אומר שחסכתי מכם (או ממני) את מנת השמן התקופתית שכל אדם שחוגג את חנוכה מחוייב לצרוך. כן, אני צוחקת. נדיר למצוא אצלי טיגונים מטורפים כמו אלה, אבל מידי פעם גם אני חוטאת במנת מטוגנים יפה לצד בירה צוננת.

ירקות בטמפורה זאת אחת האהבות שלי.
ירק חמים ורך בתוך ציפוי קראנצ'י שמתפצפץ בכל ביס, טבול במטבל ריחני ופיקנטי בדרך כלל.
מה יכול להיות יותר טוב?
היתרון במתכון הזה, הוא מתאים לכל סוגי הירקות שאתם אוהבים, פשוט תזרמו עם הדמיון ולכו לטגן מה שבא לכם.
הרי הדברים הראשונים שעולים בראש הם לא ארטישוק ושעועית רחבה, אבל תתפלאו כמה הם מתאימים וטעימים כל כך.

ירקות בטמפורת בירה
1 בטטה בינונית
3 ארטישוקים גדולים
1 בצל גדול
6-8 תרמילי שעועית שטוחה
1 כוס בירה
3 קוביות קרח
1 כפית גדושה שום גבישי
מלח
פלפל שחור גרוס
שבבי צ'ילי חריף
1 כוס קמח

קמח לציפוי


לקערה בינונית מוזגים את הבירה ואליה מוסיפים את קוביות הקרח ומתבלים. מערבבים, מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב עד שלא נשארים גושים. מניחים בצד בזמן שמכינים את הירקות.



בינתיים מחממים שמן לטיגון בסיר בינוני.
מקלפים את הבטטה ופורסים לפרוסות בעובי חצי ס"מ בערך.
את הבצל מקלפים ופורסים לפרוסות בעובי ס"מ ומפרקים לטבעות.
מנקים את הארטישוקים, משאירים בערך 5 ס"מ מהגבעול ומשרים במים עם לימון שלא ישחירו.
מורידים את הקצוות של השעועית וחותכים למעויינים, משתדלים שיהיו שווים בגודלם.


שמים קמח בקערה בינונית, מכניסים כמות קטנה ומקמחים בעדינות. מורידים עודפי קמח ומעבירים לקערת הבלילה. טובלים מכל הכיוונים בבלילה, מנערים בעדינות שהעודפים ירדו ומכניסים בזהירות רבה לשמן החם.





שימו לב שלכל ירק יש את זמן הטיגון שלו, הבטטה לוקחת יחסית הכי הרבה זמן (4-5 דקות) והשעועית הכי פחות זמן (2-3 דקות), אז תשתדלו שלא לערבב בין סוגי הירקות.



הירקות מוכנים כאשר מזלג ננעץ בהם בקלות.


כשהירקות מוכנים מעבירים לצלחת מרופדת בנייר סופג.
כדאי להגיש כמעט מיד, לצד מטבלים שאתם אוהבים ובירה קרה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה