יום חמישי, 17 במרץ 2016

דפי פסטה עם ארטישוק

לפעמים אני מצטערת שהעונות של ירקות מסויימים כל כך קצרות.
ככה זה עם הארטישוקים.

אני יודעת שבטח כבר נמאס לכם מכל המנות שאני מכינה איתם, אבל מה לעשות שגיליתי די לאחרונה כמה אני אוהבת אותם? עכשיו הם יחסית באמצע העונה ויש להם עוד כמה חודשים בודדים עד שהם יעלמו מהשווקים ומהירקנים אז אני מנצלת את התקופה הקרובה שבה הם זמינים באיכות מאוד טובה, גדולים ובמחיר מאוד סביר.

וכן, תמיד אפשר למצוא צנצנות של לבבות ארטישוק משומרים באיכות מאוד טובה, אבל זה עדיין לא כמו הדבר הטרי.
אחד הדברים שאני אוהבת בארטישוק הוא שיש בו מסה, כשמוצאים את הארטישוקים הגדולים, הבשרניים, הם פשוט מלאי טעם וכל ביס הוא תענוג.
הוא פשוט הופך לחלק העיקרי של המנה ופה לצד דפי לזניה הוא ממש מככב.

אני אוהבת לבחור אותם די גדולים, כי תחשבו כמה אתם מורידים מהשכבות החיצוניות ומה נשאר בסופו של דבר וכמה שיותר סגורים, זאת האינדיקציה הכי טובה לרמת הטריות שלהם.

דפי פסטה עם ארטישוק
2 מנות
6 ארטישוקים גדולים
6-8 שיני שום
10 זיתי קלמטה מגולענים
2-3 גבעולי בזיליקום
פלפל שחור
שבבי צ'ילי
10-12 דפי לזניה


מנקים את הארטישוקים, משאירים כשלושה ס"מ מהגבעול וגם אותו מקלפים בעדינות. 


מחממים סיר עם מים ומלח גס, ממש כמו לבישול פסטה.
חותכים את הארטישוקים לרבעים ומכניסים לסיר לחליטה של דקות בודדות, רק עד שסכין ננעצת בקלות.
בעזרת כף מחוררת מוציאים את הארטישוקים לקערה בצד. במים שנשארו אנחנו מבשלים את דפי הלזניה עד שהם ממש כמעט ומוכנים.
קוצצים את השום, בזיליקום וזיתים יחד עד קבלת חתיכות אחידות בגודלן. 


במחבת בינונית מחממים מעט שמן זית ובה מטגנים את התערובת הקצוצה עד הזהבה של השום. להיזהר מאוד שלא ישרף.


כשהשום מטוגן והתערובת מתחילה להעלות ניחוחות מעוררי תאבון מוסיפים את הארטישוקים החלוטים ומערבבים היטב.


כשדפי הלזניה מוכנים מוסיפים אותם למחבת ומערבבים בזהירות, כמה שפחות לקרוע אותם.
כשאתם רואים שדפי הלזניה עטופים היטב בכל הטעמים, להעביר לצלחת הגשה ומעל לפזר פרמזן.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה