יום חמישי, 13 באוגוסט 2015

חצילונים חמוצים

כנראה שלא הבהרתי מספיק כמה אני אוהבת חמוצים.
אני חושבת שאני אוהבת להכין יותר מאשר לאכול, אבל זה כבר כולל את כל סוגי המאכלים ולא רק חמוצים.
תכולת המקרר שלי מכילה בעיקר חמוצים. ובירה.
כן נו, הסנדלר הולך יחף באמת.



הפעם אני מפתיעה, פעם ראשונה ורוב הסיכויים גם האחרונה שאני אביא לכם מתכון עם חצילים.
כמו שהבנתם, אני לא מתקרבת לחצילים. הם מבחינת מוקצה אצלי.
לא הריח, לא הטעם, לא שרוף, לא מטוגן, פשוט לא. לא יכולה.
מה כן? חצילון חמוץ. לא זוכרת מתי התחלתי לאכול אותם, אבל זה סוג החצילים היחיד שאני מסוגלת להכניס לפה בלי תגובת שרשרת שהשתיקה יפה לה.

כבר כמה זמן שאני עוברת ליד הירקן והחצילונים מסתכלים עלי, הלוך חזור לעבודה וממנה.
נכנעתי. קניתי קצת כדי לנסות.
הניסיון הראשון לא כל כך הצליח, די ניחשתי מה צריך לעשות ולא בדקתי מה באמת התהליך של כבישת חצילונים, כי מסתבר שהוא לא אותו תהליך כמו כבישת ירקות רגילה.
אז הנגלה הראשונה מצאה את דרכה לפח די מהר.
בשביל הנגלה השניה כבר בדקתי מה צריך לעשות קצת יותר לעומק...

אז ככה,
בתהליך הבישול, כן כן צריך לבשל קצת את החצילונים לפני הכבישה כדי להוציא מהם את המרירות, החצילונים מורידים צבע וקצת מאבדים מהצבע הסגול היפה שלהם, בגלל זה הוספתי את הסלק,     לנסות להחזיר להם קצת צבע לחיים.
בהרבה מאוד מתכונים שראיתי מילאו את החצילונים בתערובת ירקות או אפילו רק שום כתוש, אני מעדיפה אותם ככה כמו שהם.
שימו לב כשאתם בוחרים את החצילונים, קחו אותם כמה שיותר קטנים וקשים, ככה הם ישמרו על הצורה שלהם לאורך זמן.

חצילונים חמוצים
½ קילו חצילונים סגולים קטנטנים
1 ראש שום
פלפל חריף ירוק לפי הטעם
סלק

מלח גס
חומץ


שוטפים את החצילונים ומורידים את העלים והגבעול שנשאר. אין צורך לחתוך, בעזרת סכין אפשר למשוך בעדינות את הראש וכל העלים יורדים בחתיכה אחת.


חורצים בעזרת סכין חדה כל חצילון בחלקו התחתון ומכניסים לסיר.


ממלאים את הסיר במים ומרתיחים כחמש דקות.


מסננים מהמים וישר מעבירים לקערה עם מי קרח לעצירת הבישול.
מקלפים את השום ופורסים אותו גס, פורסים את הפלפל החריף לפי הכמות הרצויה.


את הסלק מקלפים, חוצים לאורכו ופורסים לרצועות דקות.
מתחילים לסדר בצנצנת בגודל המתאים, כמה פרוסות של סלק, שום ופלפל חריף, מעל מסדרים שכבה של חצילונים.


כך ממשיכים עד סוף הצנצנת ומסיימים עם שכבה של סלק.
רצוי לדחוס כמה שיותר את החצילונים, שכולם יהיו בתוך התחמיץ.
בקערה בינונית מערבבים מים ומלח גס ביחס של כף גדושה לכוס מים חמימים.
ממלאים את הצנצנת במי המלח עד כשלושה ס"מ מקצה הירקות ואת השארית ממלאים בחומץ.
סוגרים היטב ומשאירים את הצנצנת על השיש יום אחד. לאחר היום הראשון מכניסים למקרר.
החצילונים מוכנים לאחר כשבוע.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה