יום שלישי, 23 ביוני 2015

פופקורן בקרמל מתובל שלא תצליחו להפסיק לאכול

אני לא נוהגת לבקר תדיר בבלוג של אנשים אחרים (חוץ משל חברים, אז אני אוהבת להתעדכן  במעלליהם), בעיקר כי אני מנסה לחשוב על דברים חדשים לבד. להביא משהו ממני ולא מאחרים.
אחד הבלוגים שאני לפעמים דווקא כן קופצת לבקר, הוא לא מקומי-  
smittenkitchen.com
מידי פעם אני נכנסת לראות אם יש משהו חדש ומעניין, בדרך כלל אחרי שאני רואה בפייסבוק שהיא העלתה משהו שמוצא חן בעיניי.
מתכון אחד שתפס את עיניי והחלטתי שאני חייבת לנסות הוא לפופקורן בקרמל מתובל.
נשמע טוב, לא?
אז זהו, וואו! הדבר הזה ממכר בצורות שלא תאמינו כמה...

נכון, לא הכנתי בדיוק לפי הכמויות במתכון שלה וגם שיניתי קצת את התיבול (כי במתכון המקורי היא השתמשה בפלפל קאיין cayenne pepper ולא היה לי, ומה בעצם יזיק קצת קינמון?) אבל עדיין יצא מדהים.
בקיצור, אם בא לכם חטיף חדש (ולא, הוא לא דומה בכלל לפופקורן המתוק הקנוי!) וקצת שונה עם "קיק" שידהים את האורחים, זה המתכון בשבילכם.

כמה דגשים-
- אני השתמשתי בשבבי צ'ילי גרוס, שמתי בערך כפית שטוחה לכל הכמות וכמעט ולא מרגישים את החריפות, היא מהדהדת בסוף הביס. אז אם אתם הרפתקניים, או שתגדילו את הכמות, או שתנסו להשיג את הקאיין ולהשתמש בו, זה מה שאני מתכננת לעשות לפעם הבאה.
- קינמון לא היה במתכון המקורי, אבל בוטנים כן היו. ואם היו לי בוטנים מלוחים (כמו שהיא ממליצה) גם הייתי שמה אותם, בשלב ששמים את הפופקורן בקערה.
- אני יודעת שכמות הסוכר פה נראית פסיכית, אבל תזכרו שהיא הולכת לקערה ענקית של פופקורן. שדרך אגב, הכמות המקורית של גרעיני התירס היא רק חצי כוס ואני הכפלתי אותה כי היא נראתה לי מיניאטורית בשביל כמות הקרמל. אז הינה, זה כבר לא כל כך נורא!
- אם בא לכם לשדרג עם תיבול אחר שאתם אוהבים, אתם מוזמנים להכין ולספר איך יצא!
- כששוברים את הפופקורן לחתיכות קטנות, כדאי מאוד להיזהר מהחום של הקרמל. לפעמים נשארות חתיכות חמות מאוד.

פופקורן קרמל מתובל

3 כפות שמן צמחי
1 כוס גרעיני תירס

לקרמל מתובל-
3 כוסות סוכר
½ כוס מים
75 גר' חמאה
1 כף גדושה מלח גס
1 כפית קינמון טחון
שבבי צ'ילי גרוס
1/2 1 כפיות אבקת סודה לשתייה


בסיר גדול מחממים את השמן על להבה גבוהה ומוסיפים את גרעיני התירס. מכסים וממשיכים לחמם תוך כדי "עירבוב" הגרעינים בעדינות. תחזיקו את הסיר והמכסה עם מגבת, הוא מתחמם מאוד מהר.


לאט לאט תתחילו לשמוע את הגרעינים מתפצפצים.


כך מחממים עד שמפסיקים לשמוע את קולות הפופקורן המקפץ.
בשלב הזה משמנים בעדינות קערה גדולה ושני ניירות אפייה (כן, כן) שיושבים מעל תבניות.
מעבירים את הפופקורן המוכן לקערה המשומנת ומניחים בצד.
מכינים את הקרמל המתובל- בסיר בינוני שמים את הסוכר, מים, מלח וחמאה ומביאים לרתיחה על להבה בינונית. אין צורך לערבב כל הזמן.



בקערה קטנה מערבבים את הקינמון, צ'ילי ואבקת סודה לשתייה.


ממשיכים לבשל את הקרמל עד הזהבה עדינה, מכבים את האש ומערבבים פנימה את תערובת התיבול. 


הקרמל יתחיל לתסוס ולבעבע.


קרמל ממשיך להתבשל מהחום של עצמו גם כשהלהבה כבוייה, אז שימו לב שלא לשרוף אותו.
כשהקרמל מתובל שופכים אותו על הפופקורן ומערבבים מיידית בעזרת שתי מריות סיליקון (רצוי מאוד, אחרת הקרמל יידבק ויהיה קשה לנקות). תזהרו מאוד בעבודה עם הקרמל, הוא גורם לכוויה קשה אם הוא נוגע בעור כשהוא רותח.


כשכל הפופקורן עטוף בשכבה אחידה של קרמל מעבירים אותו על נייר האפייה המשומן לקירור.


מפזרים בעדינות עם המרית ותוך כדי קירור מנסים להפריד ולשבור לחלקים קטנים, בגודל ביס.
כשהפופקורן מתקרר רצוי לארוז מיידית כדי שלא יתפוס לחות.
מחזיק מעמד עד שבועיים בכלי אטום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה