יום שישי, 12 ביוני 2015

פסטה עם עגבניות שרי וצלפים

הרבה בדרך כלל אין לי במקרר, בעיקר כי אני אוכלת בעבודה וכשאני מגיעה הביתה אני לא רעבה.
אז תכולת המקרר שלי מכילה 90% חמוצים... שאת רובם אני מכינה לבד.
למרות זאת יש כמה דברים שאני מחזיקה דרך קבע במקרר כי אני יודעת שהם מחזיקים מעמד מספיק זמן ולא מתקלקלים בקלות והם גם מרכיבים די בסיסיים שאיתם אפשר להכין די הרבה מנות מגוונות.

שני דברים שאני מחזיקה קבוע הם צלפים וזיתים. זיתי קלמטה ליתר דיוק. שני מרכיבים מאוד בסיסיים במטבח האיטלקי, אחד המטבחים שאני יותר אוהבת.
בשילוב עם עגבניות שרי אפשר להכין יופי של מנה חמה ומשביעה שלא לוקח להכין יותר מעשרים דקות.

נכון שבדרך כלל ברטבים לפסטה עדיף עגבניות רכות, אבל דווקא פה עדיף עגבניות שרי קשות יחסית, הן עדיין צריכות לשמור על הצורה שלהן במנה ולא לאבד אותה לגמרי לרוטב נוזלי.
הרוטב שנוצר פה הוא לא נוזלי כמו רוטב עגבניות רגיל, הוא בעצם בא לתבל את הפסטה ולא להטביע אותה בנוזלים, כל המרכיבים פה הם בעצם התבלינים.

דווקא במנה הזאת השתמשתי בעלי לזניה שבישלתי בדיוק כמו פסטה רגילה, אני מאוד אוהבת את הגודל המאסיבי של העלים ברטבים פשוטים, אבל אתם יכולים להשתמש בכל פסטה גדולה אחרת שיש לכם בבית, הכוונה היא פסטה שתכיל את הרוטב.
 
פסטה עם עגבניות שרי וצלפים
כ- 20 עגבניות שרי קשות
1 כף גדושה צלפים, מנוקזים מנוזלים
6-8 שיני שום
8 זיתי קלמטה, מגולענים
פלפל שחור גרוס
שבבי צ'ילי
עלים מגבעול בזיליקום
פרמזן מגורד


חוצים את עגבניות השרי לחצי ואת הצלפים, השום והזיתים קוצצים דק, יחד.


מחממים מחבת בינונית עם 3 כפות שמן זית ומוסיפים את העגבניות.


מטגנים את העגבניות עד שהן מעט מתרככות והוציאו את הנוזלים, מוסיפים את הצלפים, השום והזיתים הקצוצים ומטגנים יחד עדיין על להבה גבוהה. שימו לב שהתערובת מתייבשת מעט במחבת אבל אל תדאגו הנוזלים יחזרו לאט, רק תזהרו שלא לשרוף את הרוטב.


מתבלים בפלפל שחור ושבבי צ'ילי, את עלי הבזיליקום קורעים פנימה וטועמים, אין צורך להוסיף מלח, הצלפים והזיתים מספיק מלוחים.


תוך כדי הכנת הרוטב מבשלים את הפסטה וכשהיא מוכנה מעבירים אותה ישר לתוך המחבת עם הרוטב, ומבשלים אותה בתוכו כשתי דקות שתספוג את הטעמים.


מעבירים את הפסטה לקערת הגשה ומפזרים פרמזן מגורד מעל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה