יום שני, 18 במאי 2015

פשטידת פסטה ופרחים

אם אתם כמוני אז בטח גם לכם יש קופסא של פסטה מבושלת שנשארה מארוחת הערב מלפני כמה ימים במקרר, אך אבוי, נגמר הרוטב ואין כוח או מרכיבים להכין רוטב חדש.
אבל ברור שיש לכם קצת ירקות במקרר שאיתם אפשר להכין אחלה פשטידה!

היתרון הכי גדול בפשטידה, בכל פשטידה לא רק זאת ספציפית, הוא שאפשר לשים בה כל מה שנשאר במקרר, לתבל קצת לפי הטעם, לאפות ולקבל יופי של ארוחה שלמה. רק סלט קטן ליד והכל מושלם.
הפעם יחד עם הפסטה שנשארה, נשארו כמה פרחי כרובית וברוקולי מפעם אחרת שבה הכנתי את פרחי הכרובית האפויים והפעם הוספתי לתבנית גם פרחי ברוקולי (כדאי לכם לנסות, יוצא מעולה) ולא אפיתי כמות גדולה כמו בדרך כלל אז נשארו לי די הרבה פרחים מופרדים ונקיים.

כמובן שההחלטה ההגיונית היא לאחד בין הפרחים לפסטה המבושלת עם קצת גבינת גאודה מגורדת (זה מה שהיה לי, אבל כל גבינה קשה שאתם אוהבים תתאים), תיבול כמו שצריך וזה כל מה שצריך.

פשטידות הן מנות מצויינות להכנה מראש,כוונתי היא לא רק לאפות מראש יום קודם ואז יש ארוחה מוכנה, אלא הכנה מוקדמת של כל התערובת (במקרה שלא מעורב בצק במנה) בתבנית האפייה עצמה, ממש עד הפרטים הקטנים של קישוט אם קיים ושמירה במקרר עד לרגע האפייה. אחלה שיטה להכין לילדים ארוחה חמה וכל מה שהם צריכים לעשות זה להכניס לתנור\טוסטר אובן לאפייה.

פשטידת פסטה ופרחים
2 כוסות פסטה מבושלת
1 בצל גדול
1 כוס פרחי ברוקולי קצוצים דק
2 כוסות פרחי כרובית קצוצים דק
2 ביצים
L
500 מל' שמנת לבישול
1 כוס גבינה קשה מגורדת (אני השתמשתי בגאודה)
מלח גס גרוס
פלפל שחור גרוס
כפית גדושה שום גבישי

תערובת פירורי לחם-
5 כפות פירורי לחם מתובלים
5 כפות פירורי לחם מוזהבים
סומסום


חוצים את הבצל ופורסים רצועות לאורכו. מטגנים במחבת חמה עם שמן זית עד הזהבה.


שמים בקערה גדולה את כל החומרים יחד עם הבצל המטוגן, מתבלים לפי הטעם ומעבירים לתבנית פיירקס מתאימה.




מעל מפזרים את תערובת פירורי הלחם ומכניסים לאפייה בתנור שחומם מראש לחום גבוה (200) לשעה ורבע, עד שהתערובת יציבה ופירורי הלחם זהובים וקריספיים.


מוציאים מהתנור ומניחים על השיש להתייצבות לרבע שעה לפחות, לפני ההגשה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה