יום רביעי, 15 באפריל 2015

לימונים כבושים

אני מאוד אוהבת מתכונים שאפשר אחרי ההכנה הראשונית להמשיך ולשחק איתם במטבח, ככה תמיד אפשר לחדש ולשנות מתכון אהוב למרות שכבר נמאס מהטעם המוכר ורוצים קצת לרענן.
אחד המתכונים שאני הכי אוהבת זה המתכון של העגבניות המיובשות, איתן אפשר לשדרג כמעט כל מנה- מהכריך הכי פשוט ועד שקשוקה ופסטה בשילוב עם המרכיבים הכי פשוטים שיכולים להפוך מנה לארוחה חלומית בכמה דקות השקעה.

אבל לא בעגבניות מיובשות עסקינן, אלא בלימונים. ולא סתם- כבושים.
גם הם, כמו העגבניות, יכולים לגוון את המנות הסטנדרטיות ביותר ולהפוך כריך פשוט לחגיגת טעמים בפה, כמו גם תבשילים ורטבים.
הלימונים מקבלים כמעט כל תיבול שרק תרצו- פפריקה על סוגיה השונים, עלי דפנה, צ'ילי- שבבים מיובשים או פרוסות טריות זה לא משנה. זה רק תלוי בכם ובטעם האישי שלכם.

אחד היתרונות של המתכון הזה (ושל הרבה סוגי חמוצים אחרים) זה שאפשר להכין כמות גדולה, לחלק לכמה צנצנות, לתארך כמובן כדי לדעת מתי הכנתם ולשמור אטום במזווה קריר או במקרר ואז יש לכם את התוספת הרצויה מתי שרוצים וכמה שרוצים. לכן כשמגיעה העונה המתאימה לכל מנה כדאי ורצוי לנצל אותה עד הסוף!


עונת הלימונים בשיאה ולכן עכשיו הם מושלמים למנה, הקליפה שלהם לא נורא עבה ומרירה והם מלאי מיץ ועסיסיים בדיוק במידה, ככה שחבל שלא לנצל אותם כמו שצריך.
חשוב לבחור לימונים בעלי קליפה חלקה, עם כמה שפחות גבשושיות ובלחיצה מרגישים שהקליפה יחסית קשה אך גמישה, ככה אפשר לדעת שהלימון בעל קליפה לא נורא דקה כדי לשמור על הפרוסות שלמות כדי שלא יתפרקו עם הזמן ולא עבה מידי כדי שהמנה לא תצא מרה מאוד.

לימונים כבושים
8 לימונים גדולים
1-2 כפות מלח גס
פפריקה מתוקה
שמן צמחי (קנולה\תירס\סויה)


חוצים 4 לימונים ומורידים להם את הקצוות. פורסים כל חצי לפרוסות בעובי חצי ס"מ בערך ומניחים בקערה בינונית.


כשכל הלימונים פרוסים מתבלים אותם במלח גס ופפריקה מתוקה לפי הטעם. אפשר כמובן להוסיף פפריקה חריפה או מעושנת אם אתם אוהבים.


מערבים היטב עד שכל פרוסות הלימונים עטופות במשחה אחידה ומעבירים לכלי עם מכסה. דוחסים היטב את הלימונים ורצוי אפילו שהם ישבו בלחץ בתוך הכלי.
את ארבעת הלימונים שנשארו סוחטים ומוסיפים את המיץ לכלי עם הלימונים, את מה שנשאר מכסים עם שמן צמחי עד כיסוי השכבה העליונה.


סוגרים ומשאירים על השיש למשך 3-4 ימים. לאחר מכן שומרים במקרר. אם דואגים שלא להכניס כלים מלוכלכים או אצבעות לכלי, הלימונים יכולים להישמר עד חצי שנה במקרר.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה