יום רביעי, 31 בדצמבר 2014

בורקס רוקט וגבינות

אחד הדברים שאני אוהבת בגינה ביתית זה את העושר הבלתי צפוי שמגיע אחרי הגשמים.
פתאום כל האדניות מלאות בכל טוב, כל מה שנראה שעומד לסיים את חייו מתאושש ומקבל חיים חדשים.
לאחר אחד מפרקי הגשם האחרונים שתילי הרוקט התחילו לצמוח פרא ונראו כל כך יפים, ירוקים ומזמינים. רק שמישהו יבוא לקטוף אותם.
אז קטפתי. לא באמת תכננתי מה לעשות איתם. שוב להכניס לסלט?

בדרך כלל אחרי תקופת החגים יש במקפיא כל מיני חומרי גלם שלא יצא להשתמש בהם ובצק עלים הוא אחד מחומרי הגלם שאני אוהבת להחזיק במקפיא ולהשתמש בו כשאין לי כוח להכין משהו בעצמי. נכון זה לא הדבר הכי בריא שיש וכמובן שקיימים בצקים אחרים שאולי יותר טעימים אבל אני מאוד אוהבת את סוג הבצק הזה לבורקסים ביתיים.

בהחלטה של הרגע החלטתי לנצל את העובדה שיש לי בצק עלים זמין וכמה סוגי גבינות במקרר ולשלב אותם יחד עם הרוקט הטרי לבורקס חמים וטעים.

כמה דגשים:
* כמובן שאתם לא צריכים לגדל בבית רוקט במיוחד בשביל המתכון, בשביל זה יש את השוק\סופר עם כל הירק שרק רוצים.
* הרוקט לבד יכול להיות לפעמים מעט פיקנטי (תלוי בעונה) אם אתם מפחדים מהטעם הדומיננטי אפשר לדלל אותו עם מעט תרד, מנגולד או אפילו ירק פשוט אחר שאוהבים.
* מבחינת הגבינות-  אני אוהבת את השילוב הזה אבל אם בא לכם להוסיף\להוריד\לשנות אתם מוזמנים.
* אם היו לי צנוברים הייתי מוסיפה למלית, קולה קצת לפני ומוסיפה.

בורקס רוקט וגבינות
צרור גדול של עלי רוקט
1 חבילת טוב טעם
100 גר' קשקבל מגורד
50 גר' פרמזן מגורד
מלח
פלפל שחור גרוס
אגוז מוסקט מגורד
1 חבילת בצק עלים מופשרת במקרר

שוטפים היטב את העלים ומייבשים לגמרי.


קוצצים אותם גס ושמים בקערה יחד עם הגבינות. מתבלים לפי הטעם ומערבבים היטב, בזהירות עם המלח, הגבינות יכולות להיות מספיק מלוחות אז כדאי לטעום לפני.


פורסים את בצק העלים וחותכים אותו לרצועה באורך שתתאים לתבנית התנור.
את הרצועה חוצים לשתיים, על כל רצועה צרה מניחים כמות מהמילוי ומגלגלים כך שהקצה הפתוח יהיה בחלק התחתון שכמה שפחות מלית תברח.



מניחים כל גליל על תבנית התנור מעל נייר אפייה, חורצים קלות פסים בעזרת סכין חלקה חדה, מורחים ביצה טרופה ומכניסים לאפייה בחום גבוה (200) לכחצי שעה, עד שהבצק אפוי וזהוב.


כשהמאפה אפוי מוציאים מהתבנית לקרש חיתוך וחותכים למנות לפי הגודל שרוצים.
מגישים חמים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה