יום רביעי, 17 בספטמבר 2014

כמה קיצורי דרך לעצלנים

כבר הבנתם שאני אוהבת להשקיע באוכל, דוגמת הטור הראשון עם לחם השאור או כל המשחקים שלי עם הארטישוקים לאחרונה.
אבל גם לי יש טריקים וקיצורי דרך לאוכל טעים ומהיר.

זוכרים את הזיתים הביתיים שצריך לחכות בערך שלושה שבועות עד שאפשר בכלל לטעום אותם? אז פה אני מביאה לכם קיצור דרך קטן שאמנם לא נותן את אותה התוצאה הסופית, אבל בשביל כמות ההשקעה בהחלט שווה כל ביס.

המתכון הזה מושלם לתקופה שהזיתים לא בעונה ואין אפשרות להכין את הזיתים כמו שצריך.
ההבדל היחיד הוא שהזיתים כבר כבושים, עובדה שהיא גם יתרון וגם חסרון...
יתרון- זמן ההכנה מתקצר משמעותית והזיתים מוכנים בערך ב 1/6 מהזמן
חסרון- הזיתים כבר כבושים אז הם מגיעים עם טעם מראש שלא תמיד אפשר להתגבר עליו עם התיבול.

כמה דגשים:
- עשבי התיבול שאני השתמשתי בהם לדעתי הכי מתאימים אבל כל אחד יכול להשתמש באיזה עשבים שהוא אוהב.
- כמות השום והפלפל החריף כמובן לפי טעמכם האישי, אני מאוד אוהבת את טעמי השום לכם אני השתמשתי בכל הכמות אבל אפשר להוריד מעט.

זיתים מתובלים אקספרס
קופסת שימורי זיתים ירוקים מגולענים
שיניים מחצי ראש שום
1 לימון
3 גבעולי רוזמרין
3 גבעולי אורגנו
2 גבעולי מרווה
פלפל חריף
מלח גס

מסננים את הזיתים מהנוזלים



פורסים את שיני השום דק ואת הלימון חותכים לקוביות בגודל 1 ס"מ בערך


בתחתית צנצנת בינונית מניחים חצי מכמות הלימון והשום, מוסיפים חצי מכמות הפלפל החריף שרוצים להשתמש בו (אני שמתי בערך 1/3 פלפל על כמות הזיתים הזאת)
מעל מוסיפים שני גבעולי אורגנו, רוזמרין וגבעול מרווה


מוסיפים את הזיתים המסוננים ומעליהם שמים את שארית המרכיבים- לימון, שום, פלפל חריף ועשבי תיבול.
בקערה בינונית ממיסים 2.5 כפות מלח גס ב- 2 כוסות מים חמימים ומוזגים את מי המלח לצנצנת.
אוטמים את הנוזל עם שכבת שמן זית דקה שמכסה את כל הפתח, סוגרים היטב ושומרים במקרר.


הזיתים תופסים טעם די מהר והם טעימים כבר למחרת ההכנה אבל כדאי להשאיר אותם לפחות יומיים-שלושה סגורים כדי שיקבלו טעמים חזקים יותר של עשבי התיבול.
טוב, כבר הבנתם שאני אוהבת עגבניות מיובשות אבל לא תמיד יש זמן או סבלנות להכין בבית, חוץ מזה שלדעתי לא שווה להשקיע בעגבניות מיובשות כל כך הרבה זמן בתנור ואחר כך להכין מהן ממרח...
אז לפעמים אני קונה עגבניות מיובשות בסופר ומהן מכינה ממרח.
בתוספת של שום, שמן זית וקצת מלח\פלפל, העגבניות מקפיצות כל כריך בכמה רמות.
אני לא משתמשת בעגבניות המשומרות בשמן אלא באלה שמגיעות בוואקום או בתפזורת, הן מגיעות ללא תיבול מיותר.

ממרח עגבניות
300 גר' עגבניות מיובשות
6-8 שיני שום גדולות
שמן זית
מלח גס
פלפל שחור

משרים את העגבניות במים רותחים כחצי שעה ומסננים את הנוזלים



שמים בבלנדר את העגבניות המושרות וחצי מכמות השום



מוסיפים בערך ¼ כוס שמן זית (הכמות משתנה לפי כמות הנוזלים שהעגבניות ספחו ולפי המרקם הרצוי של הממרח) וטוחנים.
טועמים, מתבלים במעט מלח ופלפל ואם רוצים מוסיפים עוד שום ושמן זית וטוחנים עד קבלת הטעם\מרקם רצוי.


מעבירים לצנצנת, מכסים במעט שמן זית לאיטום הממרח, סוגרים היטב ושומרים במקרר.
הממרח נשמר היטב במקרר כל עוד כלי שנכנס אליו נקי ולא נכנסים פירורים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה