יום רביעי, 2 ביולי 2014

תבשיל עוף עם שעועית שחורה

זהו, נגמרו החגים לתקופה הקרובה הנראית לעין.
גם השבוע החזרה לשגרה מביאה איתה תבשיל עוף.
ומה שוב אפשר להכין עם עוף, הרי הטעמים עצמם מוכרים ולפעמים אפילו חוזרים על עצמם, פשוט בגרסא שונה- קציצות, תבשיל או פשוט בתנור.

הפעם אני מכינה תבשיל בתנור. בתוספת טיגון קל של כל המרכיבים.
אני מאוד אוהבת שעועית, בכל מיני סוגים.
החלטתי הפעם לגוון עם השעועית ולהשתמש בשעועית שחורה.

כבר הבנתם שאני מחזיקה במקפיא שקיות מוכנות של קטניות מושרות וזה רק מקצר תהליכים למי שרוצה להכין משהו זריז.
שמים כמות של שעועית (או כל קיטניה אחרת) במים למשך הלילה או בבוקר לפני שיוצאים לעבודה ושוכחים ממנה למשך 12 שעות. מחלקים את השעועית המושרית למנות בשקיות ופשוט מוציאים שקית מהמקפיא כשצריך.

הגעתי למסקנה שאני מאוד אוהבת בישול ביין, הוא פשוט הופך לעוד טעם ולתבלין במנה שאם הוא לא היה, היתה נשארת עוד מנת עוף משעממת למדי. למי שמפחד מהטעם החזק של היין, אפשר לחלק את כמות הנוזלים (למרות שאין הרבה ממנו בתבשיל הספציפי הזה) ולשים חצי ממנה ציר עוף\ירקות.

אני השתמשתי בעשבי תיבול מיובשים בבית, אני מייבשת את הענפים הטריים ואחר כך מורידה את העלים ושומרת בצנצות אטומות, כך יש לי עשבים נגישים אם אין לי אפשרות לקנות טריים. אבל כמובן שעשבי תיבול טריים תקבלו בשמחה בתבשיל.


תבשיל עוף עם שעועית שחורה
2 כרעיים מחולקות
5 תפוחי אדמה קטנים מקולפים
5 בצלים בינוניים מקולפים
1 ראש שום מקולף
20 עגבניות שרי צבעוניות (בערך, לא חייבים לדייק)
1 כוס שעועית שחורה מושרית לילה במים
מלח
פלפל שחור גרוס
רוזמרין
טימין
3/4 כוס יין לבן חצי יבש


מנקים את הכרעיים ומתבלים במלח, פלפל שחור, רוזמרין וטימין לפי הטעם ומניחים בצד לחצי שעה.



בינתיים חותכים את הבצל ותפוחים האדמה לרבעים, שהחתיכות יהיו בערך באותו הגודל.
מחממים מחבת בינונית עם מעט (אבל ממש מעט) שמן זית ומטגנים את העוף עד השחמה של כל הכיוונים.


מוסיפים את הבצל ותפוחי האדמה למחבת, אם אין מספיק מקום אפשר להוציא את העוף ישר לתבנית האפייה. מטגנים את הבצל ותפוחי האדמה עד השחמה קלה של כל הכיוונים, מוסיפים את שיני השום שלמות ומטגנים עוד כחמש דקות.


מוציאים את תוכן המחבת אל תוך התבנית, יחד עם הכרעיים.


מקפיצים את השעועית המושרית במחבת גם כן למשך כחמש דקות ומוסיפים לתבנית.


מכניסים למחבת את העגבניות ומטגנים גם כן עד השחמה קלה ומוסיפים לתבנית גם אותן.



מוסיפים לתבנית עם כל המרכיבים את היין הלבן, מכסים בנייר אלומיניום ומכניסים לאפיים בחום גבוה (200) כ- 50 דקות. בודקים שהעוף ותפוחי האדמה מוכנים, אם לא ממשיכים לאפות עוד כעשר דקות. 

לאחר מכן פותחים את נייר האלומיניום וממשיכים לאפות עוד כרבע שעה, עד שהעוף ותפוחי האדמה משחימים קלות.


אם ישנם די הרבה נוזלים בתחתית התבנית, אפשר לנקז אותם למחבת ולצמצם אותם עד הסמכה לכדי רוטב. אין צורך להוסיף לרוטב כלום.
מעבירים את העוף והירקות לצלחת הגשה ומעל מוזגים את הרוטב המצומצם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה