יום שבת, 24 במאי 2014

תפריט הבריאות החדש של ספגטים -או- תמיד כדאי לשמור על קשר עם חברים ותיקים

כשגרתי בירושלים בזמן הלימודים יצא לי להזמין מידי פעם אוכל ממסעדות כשממש לא היה לי כוח להכין משהו לבד או ללכת לעשות קניות.
פעמיים הזמנתי מ"ספגטים".
הפעם הראשונה היתה ביום ההולדת שלי. התחשק לי פסטה.
את "ספגטים" הכרתי עוד קודם כשהייתי עם המשפחה כמה פעמים כשעוד היה סניף בראשל"צ ותמיד היה מאוד טעים.
הלכתי בהזמנה על מנה שאי אפשר לטעות בה יותר מידי, ספגטי ברוטב שמנת עם תרד וכנראה עוד משהו אבל אני לא זוכרת כרגע.
מה שאני כן זוכרת זה שהיו ארבעה עלי תרד בכל המנה.
4 עלים. 
קצת התאכזבתי כי אני יודעת שבמנה סטנדרטית במסעדה מגיעה כמות מכובדת של עלים.
טוב, אולי היה להם עומס ולא שמו לב כמה עלים נכנסו למחבת?
מילא.
כבר כמה שנים שלא יצא לי להגיע לאחת המסעדות שלהם כדי לראות אם משהו השתנה.

החלק בכותרת הפוסט של "תמיד כדאי לשמור על קשר עם חברים ותיקים" קפץ ונהיה אקטואלי לפני שבועיים כשחבר מתקופת ההתנדבות במד"א והיום מתפקד כסמנכ"ל השיווק של הרשת, שאל אם מתחשק לי לבדוק את תפריט הבריאות החדש של הרשת.
שאני אומר לא לאוכל ועוד בריא?
(תודה, ירום :) )
החלטתי שאני צריכה חוויה מתקנת!

כמובן שכשאין רכב ולכל מקום מגיעים באוטובוס אז הסיכוי לאחר גדול יותר, כי מי יודע אם האוטובוס יחליט לאחר או שברגע של חוסר תשומת לב מפספסים את התחנה ואז צריך ללכת כמעט חצי שעה ברגל כי האפליקציה המפגרת של האוטובוסים אמרה על קו אחד שמגיע הכי "קרוב" וכשאני אומרת קרוב, אני מתכוונת במרחק 10 דקות הליכה. שזה בעיקרון לא נורא, אבל מה אם נגיד למשל שיש עוד אוטובוס מאותה התחנה בדיוק שממנה יצאתי לכיוון שגם עוצר ליד הביניין אבל לא הופיע באפליקציה?!
לא נורא, לא היה חם כל כך.
נגיד את זה ככה, מזל שלקחתי זמן ספייר.
עם כל ההתברברויות עוד הגעתי 10 דקות לפני הזמן שבו נקבע לי השולחן.

ברגע שנכנסתי למסעדה כבר ידעו מי אני. הרגשה נחמדה ומשעשעת למדי בהתחשב בעובדה שאני סתם אדם מן הישוב\קונדיטרית\בלוגרית אוכל ובכמעט שעתיים מהרגע שנכנסתי כמעט שלא הפסקתי לאכול.
מזל שזה תפריט בריא, צחקקתי לעצמי...

אז לפני שאני מתחילה לפרט לכם מה אכלתי, אני אספר קצת על התפריט החדש.
התפריט נבנה בשיתוף עם רשת מכוני הכושר "הולמס פלייס" והדיאטנית הקלינית שלהם- מורן לופטין, בעזרת השפים של הרשת כדי לתת מענה לאנשים העוסקים בפעילות אירובית ורוצים לשמור על תפריט מאוזן ובריא.
כל המנות מכילות עד 6.5% שומן והתפריט בנוי כך שאפשר יהיה להרכיב ארוחה שלמה (ראשונה+עיקרית) עד 700 קלוריות.
המנות המוצעות בתפריט מבוססות על מנות מוכרות מתוך התפריט של המסעדה, תוך שמירה על הקו האיטלקי.
בכל המנות שבתפריט הבריאות אין שימוש בשמנת או חמאה, המנות מבוססות על שמן זית והפסטות הן מחיטה מלאה.

אז שנתחיל ברשימה?
הדבר הראשון שטעמתי היה השייק בריאות- מיץ תפוזים, מלפפון ותרד.
שוט קטן מלא בכל מה שהגוף צריך.
כן, גם אני קצת עשית לעצמי פרצופים כששמעתי את השילוב אבל אמרתי שאני פה כדי לטעום. אז טעמתי.


הטעמים המורגשים הם של מיץ התפוזים ושל המלפפון. התרד נמצא בעיקר בשביל הכלורופיל ושלל הויטמינים והסיבים למיניהם.
קצת מוזר בהתחלה אבל סבבה.

הוציאו לי מבחר מנות מתוך התפריט אחרי שהכרזתי על המגבלות- מתעבת חצילים ואלרגית לקינואה.
(כבר ירדו 2 מנות אפשריות)
ראשונות
התחלתי עם מנת האנטיפסטי- סלק, קישואים, פלפל צהוב ואדום ושימו לב- חצילים!
די התעלמתי מהם מההתחלה. פשוט הזזתי הצידה ואכלתי את השאר.


מנת פתיחה נחמדה עם טעמים עדינים, הירקות צלויים בתנור עם מעט שמן זית ומעל הכל זילוף של חומץ בלסמי מצומצם.
בגלל שהגעתי רעבה והמנה היתה טעימה וקטנה כמו שמנת פתיחה צריכה להיות, סיימתי את כולה.
חוץ מהחצילים כמובן.

סלטים
המנה השניה שיצאה היתה סלט סלק טרי עם עדשים שחורים, גבינת פטה ותאנים מיובשות עם בצל ירוק, נענע, שמן זית וחומץ בלסמי מצומצם.
סלט מאוד טעים. שילוב הטעמים המתוקים של הסלק והתאנים עם הגבינה המלוחה והטריות של הנענע והבצל הירוק מאוד מרענן ושונה.

צילום- ספגטים
מגיעה מנה די מכובדת, היא מוצגת כאחת מאפשרויות הבחירה למנה עיקרית בארוחה העיסקית.
ממנה כבר נשאר קצת בצלחת. תארתי לעצמי שיגיעו עוד כמה ורציתי לשמור מקום.

פסטות
מנה שלישית- "פולו ספינצ'י"
ספגטי מחיטה מלאה עם רצועות חזה עוף, פטריות שמפיניון ועלי תרד.
תמיד היתה לי רתיעה מפסטה מחיטה מלאה. אף פעם היא לא יצאה טעימה בבית, המרקם שלה לא כוס התה שלי...

צילום- ספגטים
פה הפסטה עצמה היתה דווקא טעימה וגם השילוב של הפטריות עם התרד היה מוצלח אבל רצועות חזה העוף היו קצת יבשות בשבילי.
לעומת מנת הספגטי-תרד הקודמת, פה היו יותר מארבעה עלים לשמחתי...
הכמות שנשארה בצלחת גדלה עוד קצת.

עיקריות
מנה רביעית- חזה עוף ג‘נובזה על פירה דלעת ובטטה
מה שזה אומר זה חזה עוף מתובל ברוטב פסטו, צרוב על הגריל ומוגש לצד פירה דלעת ובטטה.
כל מה שכתבתי על חזה העוף מהמנה הקודמת פשוט לא תופס פה. החזה נשאר עסיסי והתיבול מהפסטו היה כמעט מושלם.

צילום- ספגטים
השילוב של המליחות של הפסטו יחד עם המתיקות של הפירה היה מצויין.
בשלב הזה כבר הייתי מפוצצת וכל כך הצטערתי שלא נשאר לי מקום לכל מה שנשאר על הצלחת...

במשך כל הזמן שהייתי במסעדה ליווה אותי השף מוטי שיים.
כולל סיור קצר במטבח, כי חייבים לראות איך אחרים עובדים, לא?

ובכן, לסיום סיומת (כן, צופיפניקית. מה לעשות...)
אכן חוויה מתקנת!
מבחר המנות יחסית קטן (2-4 מנות לבחירה בכל קטגוריה) אבל הטעמים העדינים אכן נשארים נאמנים לקו האיטלקי הבסיסי שאיתו הרשת הצליחה עד עכשיו.
למקרה ויצא לי לחזור לאחת ממסעדות הרשת, יש סיכוי טוב שאזמין שוב את אחת מהמנות שטעמתי, או שאנסה משהו חדש מהתפריט.


זאת אמנם ביקורת על תפריט בריאות ובתפריט עצמו שמוגש לשולחן אין קינוחים (כי רק מלהסתכל על התפריט קינוחים אפשר להעלות את כל מה שהורדתם בפעילות במכון הכושר), עדיין אפשר להזמין משהו קטן לקינוח.
ותמיד יש מקום לגלידה...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה