יום ראשון, 18 במאי 2014

טארט מוס שוקולד כשר לפסח

אחד החלקים שאני פחות אוהבת בפסח זה את המתוקים.
בגלל שאני לא אוהבת קוקוס.
בכל דבר שמים קוקוס. או בוטנים. אבל בוטנים אני אוהבת. פה אין בוטנים.

בכל מקרה, הגעתי למסקנה שאם יש משהו שאני אוהבת אלו קינוחים שבקלות אפשר להחליף מרכיב אחד והם כבר כשרים לפסח.
ככה זה עם קינוחים שהם כבר "חצי מוכנים" בגלל שהם ללא אפייה וככה זה גם בטארט שאני מביאה לכם פה.
בבסיס הטארט המקורי יש פתי בר. בלי יותר מידי מחשבה החלטתי שאני מחליפה את הפתי בר בעוגיות היין המוכרות.

זה לא שאני באמת אוהבת אותן, אבל בתור תחליף למרכיב אחד בתוך המתכון של הקלתית הן ישר קפצו לי לעין כשעמדתי בקופה במכולת. מה לעשות, כשאני עומדת בקופה בדרך כלל יש לי מחשבות על "מה עוד אני יכולה להכין?" ולפעמים חוזרת עם מצרכים לכמה מנות ניסיוניות.

הטארט הזה מאוד מוצלח בגרסתו הרגילה לכן לא חשבתי פעמיים אם להביא אותו בגרסא הכשרה לפסח, עם השינוי הקטן.
כי עוגיה היא עוגיה וכמות העוגיות קטנה יחסית לשאר המרכיבים וכמובן שטעם השוקולד הוא הדומיננטי פה אז מה יכול להיות רע בעצם?

דגשים-
את הברנדי אפשר להמיר בכל אלכוהול אחר שאתם אוהבים- רום, וויסקי וכו'... אבל אתם יודעים שברנדי מאוד מוצלח עם שוקולד, כן?
גם את אגוזי הלוז אפשר להמיר בכל אגוז אחר שאתם אוהבים- פקאן, אגוזי מלך...
כמובן שהטארט צריך קירור ממושך כדי שהמוס יתייצב כמו שצריך,  לכן אני ממליצה להכין אותו אפילו יום קודם. אבל גם אם אין לכם זמן להכין יום לפני, זמן ההכנה הכולל לא מגיע לשעה כך שאם אתם מכינים את הטארט בבוקר, לארוחת החג הוא כבר יהיה מוכן.

טארט מוס שוקולד
תבנית טארט 26

לקלתית-
100 גר' עוגיות יין
100 גר' אגוזי לוז
2 כפות סוכר חום
2 כפות קקאו
30 גר' חמאה
40 גר' שוקולד מריר 70%
2 כפות ברנדי

למוס שוקולד-
200 גר' שוקולד מריר 70%
30 גר' חמאה
60 מל' חלב (רבע כוס)
2 חלמונים
250 מל' שמנת מתוקה


להכנת הקלתית- טוחנים את האגוזים ואת העוגיות (בנפרד) עד קבלת פירורים דקים ומעבירים לקערה בינונית. מוסיפים את הקקאו והסוכר החום ומערבבים.


ממיסים את השוקולד ואת החמאה יחד ומערבבים היטב. מוסיפים לקערה עם הפירורים יחד עם הברנדי ומערבבים עד שכל הפירורים הופכים לבצק פירורי.



מעבירים את הבצק לתבנית הטארט ובעזרת הידיים מועכים לכל חלקי התבנית את הבצק, תוך כדי הידוק.
דואגים שהבצק יגיע לכל פינה בתבנית וגם לכל גובה הדפנות. משתדלים שעובי הקלתית יהיה שווה בכל מקום בתבנית ושבזווית שבין הדופן לתחתית לא תהיה כמות גדולה מידי, יש לבצק נטייה להישאר בפינה ולא ליצור ממש זווית ישרה אלא להתעגל ואז יש עודף בצק.



כשכל הקלתית מסודרת ודחוסה היטב מכניסים את התבנית למקרר להתייצבות למשך כשעה.

להכנת המוס- ממיסים בבאן מרי את השוקולד יחד עם החלב והחמאה, מערבבים היטב עד קבלת תערובת אחידה.


טורפים את החלמונים מעט.


כשהתערובת מוכנה מערבבים מעט ממנה- בערך כף- עם החלמונים להשוואת טמפרטורות, לאחר מכן מעבירים את כל תערובת החלמונים-שוקולד חזרה לקערת השוקולד החמה תוך כדי ערבוב. מערבבים היטב ומעבירים לקרור.

כשתערובת התקררה, מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת רכה אבל יציבה.


מקפלים את הקצפת ותערובת השוקולד יחד עד קבלת מוס אחיד.


מעבירים את המוס המוכן אל תוך הקלתית הקרה ומכניסים למקרר ל-3 שעות לפחות להתייצבות.


לפני ההגשה מפזרים מעט קקאו על המוס.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה