יום שני, 18 בנובמבר 2013

ריזוטו שורשים

אפשר לומר שיש לי כמה סיפרי בישול. וכשאני אומרת כמה, אני מתכוונת להרבה. גם אצל ההורים יש כמה. ואני לא מרשה לזרוק אותם. ככה הם יושבים להם בספריה ומידי פעם יוצאים לאיוורור.
על רוב המתכונים שאני מכינה ומביאה לכם אני חושבת ומכינה לבד, ללא עזרה של מתכון ספציפי מספר (אלא אם אני כותבת בדיוק מאיזה ספר ושל מי המתכון) ואחרי כמה פעמים שאני מכינה את הדברים, עם שיפצורים וניסיונות שונים, אני חולקת איתכם.

השבוע לא היה לי רעיון אז החלטתי לדפדף באחד הספרים.
תבינו, אני מנסה לעשות סבב של מתכונים, מן רוטציה כדי שלא אשעמם ואכין כל הזמן את אותו הדבר,  כל הזמן מתכוני בשר או קינוחים (למרות שאני מאוד אוהבת. את שניהם.) והגעתי למסקנה שמזמן לא הבאתי מתכון לתוספת, איזו פחמימה חמימה.

הספר שדיפדפתי בו הוא "לא רק פסטה" של מנה שטרום. ומצאתי בו די הרבה רעיונות למתכונים חדשים שלא ניסיתי.
הפעם החלטתי להביא מתכון שיצא מתוך הספר, אבל עבר כמה שידרוגים בדרך עם כמה תוספות.
המתכון המקורי הוא ריזוטו כרישה ובטטה. אני חשבתי לתומי- למה לעצור בשני סוגי ירקות? אז הוספתי גם שורשים. יצא אחלה.

וכמובן שאם מתכננים מראש (מראש אצלי הכוונה יום לפני הכנת המתכון, או לפעמים כמה שעות לפני) גם יש את כל החומרים בבית. ככה זה שנמצאים יותר שעות מחוץ לבית מאשר בבית ורוב שעות העירות הם מול המחשב. וככה זה כשה "Day Job" זה המטבח, כשמגיעים הביתה הדבר היחיד שרוצים זה להתרחק מהמטבח.
ופיתה עם חומוס.

ריזוטו שורשים
4 מנות


1 כוס אורז לריזוטו (מסוג ארבוריו)
1 בצל גדול
5 שיני שום
2 כרישות בינוניות- החלק הלבן
1 שורש פטרוזיליה
1 שורש סלרי
1 בטטה בינונית
3 כוסות ציר ירקות
1 כוס יין לבן
80 גר' חמאה
3 כפות שמן זית
פרמזן מגורד
מלח
פלפל שחור גרוס
אגוז מוסקט


מחממים סיר בינוני עם השמן זית ומחצית מכמות החמאה.


קוצצים את הבצל לקוביות קטנות ומטגנים בסיר.


את הכרישה חוצים לאורך וקוצצים דק גם כן. כשהבצל מתחיל להזהיב מוסיפים את הכרישה.


קוצצים את השורשים לקוביות קטנות מאוד, כמה שיותר קטן- כמעט בגודל של גרגרי האורז. 


קוצצים גם את השום ומוסיפים את הכל לסיר לאחר כחמש דקות כשהכרישה איבדה מנפחה והזהיבה מעט.


מערבבים היטב ומוסיפים מעט מלח, שיעזור להוציא את הנוזלים מהירקות. מטגנים כחמש דקות נוספות עד שהשורשים מקבלים צבע.
קוצצים את הבטטה לקוביות קטנות (אבל מעט יותר גדולת מהשורשים, בערך בגודל חצי ס"מ), מוסיפים אותה לסיר ומערבבים היטב.


מוסיפים את האורז- לא לשטוף את האורז, אנחנו צריכים את העמילן, ומערבבים.


מתחילים להוסיף את הנוזלים בחלקים, כל פעם בערך חצי כוס. לאחר כל הוספה של נוזלים מערבבים היטב עד שכל הנוזלים נספגים באורז ואז מוסיפים כמות חדשה של נוזלים ושוב מערבבים.


כך מוסיפים את כל כמות הנוזלים- ציר הירקות היין הלבן, כשהיין נכנס אחרון (מי שלא רוצה להוסיף יין, יכול להחליף אותו בכוס נוזלים נוספת, אבל לדעתי כדאי לפחות חצי כוס בשביל הטעם המיוחד שהיין מוסיף).
הריזוטו מוכן כשגרגירי האורז והבטטה רכים.
מכבים את האש ומוסיפים את שאר החמאה. מערבבים עד שהיא נמסה.
מתבלים במלח, פלפל שחור גרוס ואגוז מוסקט לפי הטעם.
מעבירים לקעריות הגשה ומפזרים מעל מעט פרמזן מגורד.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה