יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

פלפל ממולא גבינות

מי לא מחפש מתכון קל גם לאירוח וגם סתם ככה לארוחת ערב קלה אבל קצת מושקעת?
לי תמיד יש איזשהו רצון להכין משהו בלי הרבה עבודה או השקעה כספית גדולה מידי כשאין לי יותר מידי כוח להשקיע- לא בקנייה של מוצרים במיוחד או בהכנה עצמה.

אז אם יש בבית פלפלים אדומים (רצוי שושקה, אבל אם יש פלפלים רגילים קטנים שמתאימים למילוי זה מספיק טוב), כמה גבינות ועשבי תיבול (באמת כדאי שיהיו טריים ולא מיובשים אבל אם אין אז גם מיובשים הולך) כבר יש לכם מנה טעימה ובשילוב עם סלט גדול היא גם משביעה.

מבחינת הגבינות- השתמשתי במה שהיה לי בבית (חוץ מבולגרית שאותה קניתי, אבל בדרך כלל יש לי גבינה מלוחה מסוג כלשהו במקרר- בולגרית, צפתית או פטה) אז זה יצא השילוב שהכנתי כרגע. אבל כל שילוב של גבינות קשות יכול להתאים, רק שימו לב לטעמים שלא יהיו חזקים מידי או שימוש בגבינות מלוחות מידי. שימו לב שגם לא הוספתי מלח למלית אבל גם זה לשיקולכם.

מבחינת עשבי התיבול- פטרוזיליה, שמיר ועירית זה שילוב שאני אישית מאוד אוהבת ומשתמשת בו להרבה מאכלים. אבל גם פה זה לפי טעמכם האישי. אפשר להשתמש באיזה עשבים שאתם אוהבים באיזה מינון שאתם רוצים. גם לא חובה לשים כמה סוגים, אפשר רק עשב אחד שייתן את הטון.

אין צורך להוסיף ביצה למלית, היא מספיק יציבה בגלל השימוש בגבינות קשות, אבל אם אתם רוצים לשים גבינה לבנה במלית יש צורך להוסיף חצי ביצה בשביל היציבות (איך מוסיפים חצי ביצה? טורפים ביצה בקערה ומוסיפים בערך חצי מהכמות).

כמובן שאפשר להוסיף למלית כל מה שרוצים- בצל מטוגן, עגבניות מיובשות, גרדת לימון או כל מה שיכול להוסיף עוד טעם לתערובת לפי טעמכם.

פלפלים ממולאים גבינות
4 פלפלים אדומים מזן שושקה
100 גר' גבינת קשקבל מגורדת
100 גר' גבינת פרמזן מגורדת
120 גר' גבינה בולגרית במליחות מעודנת
חופן עלי פטרוזיליה
חופן עלי שמיר
צרור קטן של עירית
3 כפות אבקת שקדים
2 כפות שומשום
פירורי לחם מתובלים
שמן זית


שוטפים היטב את הפלפלים, פותחים בעדינות עם סכין חדה ומנקים את הליבה וה"ורידים" הלבנים- שימו לב שאתם משאירים את הראש עם קצה הגבעול, שמים בתבנית מתאימה ומניחים בצד.


בקערה בינונית שמים את הגבינות.



קוצצים את עשבי התיבול (משאירים קצת עירית בצד לקישוט) ומוסיפים לקערת הגבינות. מוסיפים את אבקת השקדים והשומשום ומערבבים היטב.




בעזרת כף מכניסים את התערובת לתוך הפלפלים הנקיים וקצת דוחסים אותה שתשב טוב בתוך הפלפל.


מחזירים לתבנית ומפזרים מעט פירורי לחם מעל הפתח.


מכניסים לאפייה בתנור שחומם מראש לחום גבוה (210 מעלות) לעשרים דקות.


לאחר עשרים דקות מזלפים מעט שמן זית מעל הפתח ומכניסים לאפייה בגריל (חום עליון) עוד עשר דקות.
בסיום האפייה פירורי הלחם צריכים להיות מעט שחומים. כדאי לחכות מעט לפני ההגשה ולא מהתנור לשולחן.


לפני ההגשה לפזר את שארית העירית הקצוצה ולגרוס מעט פלפל שחור טרי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה