יום שבת, 14 בספטמבר 2013

סלט פסטה ועגבניות מיובשות Home Made

אני מאוד אוהבת מנות קלות עם פסטה.
בדרך כלל יש שקית פסטה פתוחה בבית ואתם בטח תסכימו איתי שלפסטה אפשר להוסיף כמעט כל מה שיש במקרר.

לאחרונה גיליתי את העגבניות המיובשות.
זה לא שלא ידעתי על קיומן קודם, פשוט לא התלהבתי מהן כל כך. העגבניות הקניות תמיד היו לי חמוצות מידי.

אז החלטתי לנסות להכין לבד. ככה אני יודעת מה נכנס פנימה וככה אני גם יכולה לשלוט בטעמים.
מה אני אומר לכם? הבדל של שמיים וארץ! זה נכון שהרבה יותר פשוט לקנות צנצנת או שקית וואקום של עגבניות מוכנות, אבל זה הרבה יותר כיף לומר "אני הכנתי!" במיוחד כשזה יותר טעים מהקנוי...
למרות שאני מכינה ממרח עגבניות מיובשות מכאלה קנויות, פשוט מוסיפה להן הרבה שום ושמן זית וטוחנת אותן עד צאת הנשמה.

מבחנית הטעמים, אני אהבתי את השילוב עם טימין אבל כל אחד יכול להכין עם איזה עשבי תיבול שאוהבים. רצוי בצורה היבשה שלהם אם הם יחסית "רטובים" כמו אורגנו או בזיליקום. אני השתמשתי בטימין טרי שייבשתי.

עכשיו לשאר מרכיבי המנה.
אני מאוד אוהבת ברוקולי ואפונה והם יצרו שילוב מתאים עם העגבניות המיובשות.
אם היתה לי גבינה מלוחה כמו בולגרית או פטה הייתי מוסיפה גם אותה.
עוד משהו שיכל להתאים אבל נזכרתי בו מאוחר מידי, להוסיף מעט אנשובי לאחר שלב טיגון הבצל והשום ולפני העגבניות. ממש לתת לו להתפרק לתוך הרוטב.

עגבניות מיובשות בייתיות
20 עגבניות שרי קוועץ' (ברמה של "כבר לא מתאימות לאכול בסלט" ולא עוד רגע היא בפח)
שיניים מראש שום חתוכות גס
שמן זית
מלח גס
פלפל שחור גרוס
עלים מ-3 גבעולי טימין

רוחצים היטב את העגבניות ובכל עגבניה חורצים עם סכין חדה X בבסיס שלה.
מניחים בקערה גדולה וממלאים במים רותחים. לאחר כרבע שעה בודקים מנסים לקלף את העגבניות מהקליפה, אם הן מתקלפות בקלות ממשיכים לקלף, אם לא משאירים לעוד כחמש דקות.
מקלפים את כל העגבניות, מורידים להן את העוקץ (איפה שהגבעול התחבר) ואת החלק הלבן הקשה וחוצים אותן לאורך.
מניחים את חצאי העגבניות בתבנית מרופדת בנייר אלומיניום, מפזרים את שיני השום החתוכות מזלפים די הרבה שמן זית, הוא צריך לעטוף את כל העגבניות ושאפילו תהיה שכבה דקה בתחתית.
מתבלים במלח, פלפל וטימין, מערבבים היטב שהכל יהיה מתובל שווה ומכניסים לאפייה בחום נמוך- 100 מעלות לבערך 4 שעות.


אם העגבניות נראות עדיין קצת רכות ועם נוזלים אפשר להמשיך לעוד שעה.
כדאי לשים לב שאזור מסויים בתבנית לא נאפה יותר מאחרים. אם זה המקרה כדאי להפוך את התבנית או לערבב בעדינות בעזרת כף עץ.
כשהעגבניות מוכנות להוציא את התבנית מהתנור, לקרר מעט ולהעביר לכלי אטום יחד עם השמן שבו העגבניות נאפו.
להשלים עם שמן זית נוסף עד שהוא מכסה את העגבניות לגמרי.
אל תבהלו, אתם לא הולכים לאכול את כל השמן, הוא זה שישמור על העגבניות מלהתקלקל.


לפני שאתם מתכוונים לאכול פשט תוציאו את הכמות הרצויה ותנו לשמן לטפטף.
כדאי לתת לעגבניות לעמוד בערך יום לפני שטועמים.
לשמור במקרר. ואל תדאגו אם פתאום אתם רואים נקדות לבנות לאחר הקירור, זה רק השמן שמתגבש.
אצלי יש כלי עם עגבניות כבר כמה חודשים והן נשמרות מצויין.
אפשר להכין גם עם עגבניות רגילות ולא רק שרי, במקרה הזה מומלץ להוריד גם את החלק של הזרעים ולהשתמש רק ב"בשר" העגבניה ושימו לב לתיבול, אולי תצטרכו טעמים קצת יותר חזקים.

פסטה עם ברוקולי, אפונה ועגבניות מיובשות
כמות לשתי מנות
בצל גדול חתוך לרבעים ופרוס דק
5 שיני שום פרוסות דק
6-8 עגבניות מיובשות קצוצות גס
כוס אפונה קפואה\טרייה
כוס פרחי ברוקולי קפואים\טריים
גבעול בצל ירוק קצוץ דק
מלח
פלפל שחור גרוס
חצי כפית טימין טרי\מיובש
פסטה לפי הצורה שאתם אוהבים


בסיר בינוני חולטים חצי בישול את הברוקולי והאפונה ומסננים לקערה. אפשר לשמור את המים לבישול הפסטה.


במחבת גדולה מטגנים במעט שמן זית את הבצל עד הזהבה ואז מוסיפים את השום. 
מטגנים את השום כדקה ומוסיפים את העגבניות המיובשות ותוך כדי טיגון מועכים אותן מעט.


לאחר כשתיים-שלוש דקות מוסיפים את הברוקולי והאפונה, מערבבים ומתבלים בפלפל וטימין. עם המלח כדאי להיזהר, העגבניות לפעמים מספיק מלוחות אז תטעמו לפני שאתם מוסיפים. מוסיפים כמעט את כל כמות הבצל הירוק ומערבבים היטב.


מבשלים את הפסטה לפי ההוראות ומוסיפים למחבת עם הירקות המתובלים. מערבבים היטב ואם צרך מתקנים תיבול.


מעבירים לקערת הגשה, מפזרים את שארית הבצל הירוק ואפשר גם מעט פרמזן מגורד דק.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה