יום שבת, 3 באוגוסט 2013

עוגיות בוטנים מתובלות

גם החודש החלטתי להצטרף לאתגר החודשי של מנטקה.
הפעם המרכיב הנבחר היה בוטנים על כל מצבי הצבירה שלהם (כן, גם חמאת בוטנים וקבוקים הורשו להשתתף).

אז הפעם הייתה התלבטות קשה.
האם להכין את העוגיות שאני מכינה כשמשעמם לי מחמאת בוטנים (ועדיין לא העלתי את המתכון שלהם, אני יודעת) או לגוון ולחפש ולחדש גם לי.
החלטתי שלא להמשיך עם המוכר והאהוב, אלא לחפש אהוב חדש ואת האמת אני חושבת שמצאתי אבל לא כזה שיכול להחליף את האהוב הישן...

עשיתי כמה נסיונות. גם של עוגיות וגם של עוגה מטורפת ומורכבת עם קרם חמאת בוטנים, גנאש שוקולד מריר ורוטב פטל, מן משחק על peanut butter and jelly sandwich.
על שני המתכונים לא הייתי סגורה לגמרי.
שלא תבינו אותי לא נכון, שני המתכונים שניסיתי (ואת העוגה אפילו בניתי לבד משילוב של כמה מתכונים) יצאו טעימים, אבל אני חושבת שהעוגיות יותר קרצו לי ולו רק בגלל השילוב של הבוטנים עם התיבול העדין.
ועד כמה שאני אוהבת חמאת בוטנים (והיא יודעת שאני אוהבת אותה), השילוב של חמאת בוטנים עם שמנת מוקצפת לא הסתדר לי כל כך...

המתכון הגיע מעמוד שתלשתי בברוטאליות מעיתון יומי לפני שנתיים (מסתבר, לפי התאריך), סתם כי מצא חן בעיני המתכון של המעמולים (למרות שיש לי אחד שאני אוהבת, החלטתי משום מה לשמור את העמוד).
ובאחד מדיפדופי בקופסת המתכונים שלי (כן, במתכונים אני יחסית מסודרת. יש לי מדף עם ספרים, תיקייה עם קבצים וקופסא קטנה עם מתכונים שרשומים בכתב יד), מצאתי את העמוד מקופל יפה תחת קטגוריית הקינוחים.

צילום אותנטי של העמוד!
כנראה בהתחלה כשהסתכלתי על העמוד, המתכון לא ממש משך אותי אבל כשהחלטתי להכין משהו חדש ולא מוכר אמרתי לעצמי, וואלה שווה ניסיון.

אז ככה.
בניסיון הראשון של העוגיות לא היה לי ג'ינג'ר טחון (האבקה מהסופר) ושכחתי לגלגל באבקת סוכר.
אז הם די השתטחו להן בעטרות נייר והקינמון בלט יותר. והם גם קצת נדבקו לעטרות נייר והתפרקו.
כמות הסוכר הרשומה במתכון היא 3/4 כוס וכך הכנתי. היה מתוק מידי.

בניסיון השני\שלישי (שניהם יחד כי חילקתי את התערובת לחצי ועשיתי שני ניסיונות שונים)
היה ג'ינג'ר טחון וזכרתי לגלגל באבקת סוכר וגם לחצי מכמות התערובת הוספתי כף קמח כדי לאחד מעט.
שני החצאים של התערובת יצאו יפה, רק החצי עם הקמח יצא קצת יותר כבד. אבל שניהם ישבו יפה בעטרות נייר ולא השתטחו או התפרקו.
פה הטעם של הקינמון קצת נעלם, כנראה בגלל הג'ינג'ר. 
(אני יותר אהבתי את הקינמון לבד מאשר עם הג'ינג'ר אבל זה כבר עניין של טעם.)
בניסיון הזה הורדתי את כמות הסוכר מ 3/4 ל 1/2 כוס. יצא הרבה יותר טוב (בהתחשב בכך שגם מגלגלים את הכדורים באבקת סוכר בהחלט לא היה צורך בכל כמות הסוכר ואם הם היו מתוקים מראש עם כל כמות הסוכר ועוד שכחתי לגלגל באבקת הסוכר, הייתי חייבת להוריד מהכמות...).

מבחינת המינון של האגוזים.
לדעתי אפשר לשנות לפי הטעם את הכמויות, אם מישהו לא אוהב צנוברים יכול להוריד ולהוסיף יותר בוטנים או פיסטוקים. גם פה זה עניין של טעם, אבל שהכמות הסופית תשאר אותו הדבר.

עוגיות בוטנים, פיסטוקים וצנוברים מתובלות
כ- 25 עוגיות

1 כוס בוטנים קלופים
3/4 כוס פיסטוקים
שקית צנוברים (100 גר')
1/2 כוס סוכר
1 ביצה
2 חלמונים
1/2 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית קינמון
קורט ג'ינג'ר טחון

אבקת סוכר

טיפ קטן לפני שמתחילים את העבודה- כדאי להקפיא את הבוטנים, פיסטוקים וצנוברים, הם יוציאו פחות שמן כשהם קפואים.


טוחנים את הבוטנים, פיסטוקים וצנוברים דק אבל לא מידי, שעדיין ישארו שברים קטנים.


מעבירים לקערה, מוסיפים את שאר החומרים ומערבבם היטב.


מכסים בניילון נצמד מכניסים למקרר לכחצי שעה שהתערובת תתייצב.


בקערה בינונית שמים בערך חצי כוס של אבקת סוכר שבתוכה העוגיות יתגלגלו.

כן, הם נראים קצת כמו פלאפל
לאחר חצי שעה מוציאים את התערובת ויוצרים ממנה כדורים בערך בקוטר של כדור פינג פונג, אפילו קצת קטנים יותר, מעבירים לקערה עם אבקת הסוכר ומגלגלים את הכדורים עד שהם מכוסים לחלוטין בשכבה שווה של אבקת סוכר.


בעזרת ניעור קל עם היד מורידים את עודפי אבקת הסוכר ומעבירים לעטרות נייר המסודרות על תבנית התנור.


אופים בתנור שחומם מראש ל 150 מעלות כ- 10 דקות.
לאחר 10 דקות מורידים את הטמפרטורה ל 100 מעלות וממשיכים לאפות עוד כ 20 דקות או עד שקיסם שננעץ יוצא יבש.



העוגיות מוכנות


2 תגובות:

  1. נראה פצצה. קצת מדאיג אותי התיבול, אנחנו לא ממש חובבי ג'ינג'ר וקינמון כאן, אבל הרעיון מדליק.

    השבמחק
  2. דווקא אתה עם המאפינס ההזויים שלך? שאני מתה לנסות...

    אני דווקא כן מחובבי הקינמון (פחות הג'ינג'ר הטחון) בגלל זה כתבתי שאני יותר אהבתי בלי הג'ינג'ר.
    אם להוריד את כל התיבול? לדעתי לא כי הוא מדגיש את הטעמים של האגוזים.
    תנסה רק עם הקינמון בהתחלה ותראה אם מתאים לכם.

    ספר חוויות!

    השבמחק