יום רביעי, 12 ביוני 2013

סלט שורשים ופפאיה בסגנון תאילנדי

מכירים את זה שאתם אוכלים מנה במסעדה והיא נשארת לכם תקועה בראש ואתם נורא רוצים להכין אתה בבית?

אז זה מה שקרה לי עם הסלט פפאיה של "הבית התאילנדי"...
בתור אחת שלא אוהבת חלב קוקוס (כן, מה לעשות שיש לו טעם של קרם גוף...), המבחר של המנות שמתוכן יכולתי לבחור היה מצומצם למדי.
בסוף כן מצאתי איזו מנה שלא היה בה חלב קוקוס ולא היתה חריפה מידי. אבל הסלט הזה שהגיע בתחילת הארוחה פשוט היה בלתי נשכח.
תבינו, את המנה הזו אכלתי לפני כמה שנים טובות כשהלכתי למסעדה עם המשפחה לחגוג יום הולדת ועד היום אני זוכרת אותו.

טוב, לא באמת זוכרת אותו ואת הטעמים שלו אבל מזל שיש אינטרנט ואנשים טובים בצורת השפים של המסעדות שמפרסמים מתכונים לבקשת הקהל.
אז בחיפוש מהיר מצאת את המתכון של הסלט והחלטתי שאני מנסה לשחזר.

ברור שכשרוצים להכין משהו צריך לקנות את החומרים. השאלה היא מה עושים כששוכחים כל פעם שהולכים לקניות משהו אחר ואין כוח או חשק לצאת בחום הזה לקנות את מה שחסר? מאלתרים.
אז הסלט שהכנתי לא ממש קרוב לסלט המקורי אבל הוא גם יצא מאוד טעים (אחרת לא הייתי מביאה לכם את הגרסה שלי ומחכה עד שיהיו לי את כל החומרים להכין את הסלט המקורי).

עכשיו לפפאיה. הסיכוי לדעתי למצוא פפאיה ירוקה כשמחפשים אחת כזו די אפסי בדיוק כמו אם תחפשו פפאיה בשלה ומתוקה ובאמת תמצאו אחת כזו.
קניית פפאיה זה הימור. אני אף פעם לא הצלחתי לקלוע לרמת הבשלות שחיפשתי באותה הפעם...
בכל מקרה, החלטתי שלא משנה איך הפפאיה תהיה- היא נכנסת לסלט ויהי מה!

הרוטב שמלווה את הסלט מורכב גם מ"רוטב דגים" (Nam Pla). זה רוטב שמגיע בצנצנת כמו רוטב סויה או טריאקי. הבעיה איתו היא שלא מצאתי אותו. באף סופר שביקרתי בו. ברור שאפשר ללכת לחנויות מתמחות אבל זה יהיה קל מידי...
אז החלטתי להכין רוטב דגים.
מהידע המועט שיש לי על אוכל אסייתי אני כן יודעת שרוטב דגים מורכב בחלקו מדגים (כן, כן!) וגם אבקת דאשי מורכבת מדגים (אבקת דאשי זו ה"אבקת מרק" של היפנים לצורך העניין, ממנה מכינים ציר דגים שהוא הבסיס של כמעט כל המאכלים היפניים), כך שחשבתי שיכול להיות קשר בין שני החומרים ושוב פניתי לחברי הטוב- האינטרנט וחיפשתי מתכון לרוטב דגים על בסיס דאשי. כי הגיוני שאני אמצא אבקת דאשי בסופר ולא רוטב דגים...
ברור שהרוטב לא יהיה כמו הקנוי, במיוחד לאור העובדה שאני לא יודעת איך הוא אמור לצאת, אבל הוא יצא די טעים גם לבד (למרות ריח די מרתיע של דגים שבקע ממנו).
כמה דברים שהיו חסרים והיו יכולים לשדרג את המנה:
כמה טיפות של שמן שומשום
בוטנים קצוצים
איטריות שעועית



סלט בסגנון תאילנדי
2 מנות גדולות
4 עלי כרוב סיני
חצי צנון
חצי קולורבי
חצי שורש סלרי
חצי פפאיה כמה שיותר ירוקה
גבעול בצל ירוק
חופן נבטים עבים
10 עגבניות שרי
פלפל חריף
חופן עלי פטרוזיליה
חופן עלי בזיליקום

לרוטב-
שקית אבקת דאשי
אנשובי אחד
שתי שיני שום
2 ס"מ ג'ינג'ר טרי
1 כף רוטב סויה
2 כפות צ'ילי מתוק
1 כף שמן צמחי
מיץ מלימון גדול
שומשום לקישוט



אנשובי, ג'ינגר, שום ואבקת דאשי- חלק מחומרי הרוטב
בכלי קטן של בלנדר יד שמים את כל חומרי הרוטב וטוחנים היטב עד קבלת רוטב אחיד.

אבקת דאשי מקרוב. כן, כן, נראת כמו אוכל לדגים...

הרוטב המוכן
את השורשים- צנון, שורש סלרי וקולורבי חותכים לפרוסות דקות ואותן קוצצים לגפרורים דקים.



עושים אותו הדבר גם לפפאיה.
מורידים מעלי הכרוב את החלק הלבן, חוצים לשניים, מגלגלים וקוצצים לרצועות.
את הבצל הירוק חותכים לטבעות באלכסון ומהפלפל החריף קוצצים את הכמות הרצויה (אני הוספתי בערך חצי ס"מ ואותו קצצתי קטן מאוד).


בקערה גדולה שמים את הנבטים השטופים ואת הירקות הקצוצים. אליהם מוסיפים את עגבניות השרי שאותן חוצים לחצי.
את העלים- פטרוזיליה ובזיליקום קוצצים דק ומפזרים מעל הסלט.
שופכים כחצי מכמות הרוטב שיצאה ומערבבים היטב.
לפני ההגשה מפזרים מעל מעט שומשום.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה