יום רביעי, 10 באפריל 2013

סלט בורגול עם עדשים שחורות


מה שיש לי לומר עכשיו זה 'אוי'.
זה לא רק כמות האוכל, אלא גם איכות האוכל. אני חושבת שהגוף האנושי לא מסוגל לסבול כל כך הרבה מצות או קמח מצה בצורת קניידלך לסוגיו (וכשאני אומרת קניידלך אני מתכוונת גם לניסויי הלחמניות הכשרות שהיו בבית, "הקניידלך האפויים").

בערך באמצע החג הפסקתי לאכול מצות, פשוט כי לא הייתי מסוגלת יותר. הרגשתי כל כך כבדה מכל המאכלים עתירי הביצים והמצות שפשוט החלטתי שזהו, אני עוברת לפריכיות אורז!
כן, כן, הדיקטים חסרי הטעם האלה, עד כדי כך...
בינתיים זה מצליח להחזיק. לפחות יש הרבה סלטים בארוחות.

אז לכבוד סוף החג והחזרה לשיגרת אוכל רגילה אני מביאה לכם סלט קליל אך משביע.
זוכרים שסיפרתי לכם על העדשים השחורות שגיליתי לא מזמן? אז זה הסלט שדיברתי עליו,
סלט של בורגול עם עדשים שחורות, עם מלא ירקות ודברים טובים ומזינים.
זה באמת סלט שכשאני חוזרת די מאוחר מהעבודה ואין לי כלום חוץ מירקות במקרר (וזה גם במקרה הטוב שיש ירקות והם לא קוועץ', כי עשיתי קניות באותו השבוע או שבוע קודם...) ושקיות של בורגול ועדשים, שאותן אני מחזיקה בדרך כלל בארון.
אם אין לכם עדשים שחורות בבית הסלט יכול לעבוד גם עם עדשים ירוקות, הטעם שלהן פשוט עדין פחות משל השחורות והן יותר "קמחיות".
אני ממליצה שכן תחזיקו עדשים שחורות בבית. הן אמנם לא נמכרות בכל סופר או מכולת שכונתית אבל אני מצאתי בפיצוחיה שמוכרת גם כל מיני תבלינים וקטניות ברחוב מתחת לדירה ואתם יכולים למצוא בכל חנות טבע גדולה.
תאמינו לי, זה שווה את השקעת החיפוש.

סלט בורגול ועדשים שחורות
2 מנות גדולות
חצי כוס עדשים שחורות
חצי כוס בורגול דק
חצי ראש חסה ערבית בינונית
כחצי קופסת עלי בייבי
פלפל אדום בינוני
בצל סגול קטן
כ- 10 עגבניות שרי (אפשר לשלב כמה צבעים, שיהיה יותר חגיגי)
מלפפון בינוני-גדול
כ- 10 זיתי קלמטה גדולים מגולענים
לרוטב:
מיץ מלימון גדול
2 כפות שמן זית
2 כפות חומץ בלסמי
מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם

לשטוף היטב את העדשים ולהשרות במי ברז כרבע שעה. לאחר רבע שעה להעביר לסיר קטן עם כוס וחצי מים רותחים ולבשל עד ריכוך, בערך 20 דקות. חשוב לזכור לא להוסיף מלח למי הבישול, הוא יקשה את העדשים. בסוף הבישול לסנן מהמים ולהעביר לקערה.


לאחר הבישול
לשטוף ולהשרות בקערה גדולה (אפשר בקערת ההגשה) את הבורגול במים רותחים כחצי שעה עד ריכוך הגרגירים (אפשר במי ברז אבל זה יקח יותר זמן). כשהבורגול מוכן, לסנן היטב מהמים.

לפני השריה

לאחר השריה
לשטוף את הירקות ולחתוך איך שאוהבים, ממש לא משנה הצורה, ולשים בקערת הגשה גדולה.
להעביר את העדשים המבושלות והבורגול המושרה לקערת הסלט.


בכלי קטן מערבבים היטב את כל חומרי הרוטב וממש לפני ההגשה שופכים אותו על הסלט.



אפשר לגוון עם תוספות כמו גרעיני חמניה ודלעת, קרוטנים קטנים או גבינה מלוחה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה