יום ראשון, 14 באוקטובר 2012

פיצה מהבית


אני לא מכירה אדם אחד שיגיד שהוא לא אוהב פיצה.
מה רע בשילוב של בצק, ירקות וגבינה צהובה רותחת ונמתחת?

אוכל זה דבר שנחרט בזיכרון ואחד הזיכרונות שיש לי מהטיול הראשון שלי לחו"ל, טיול בת מצווה יחד עם המשפחה, נו הטיול הזה שעושים 70 מדינות בעשרה ימים, היה מהיום הראשון באיטליה (בעצם היום הראשון של הטיול) הסתובבנו באחת ממאות הפיאצות (הכיכרות) שבאזור והשעה היתה שעת צהריים מוקדמת.
מה אוכלים כשאין הרבה זמן ולא מכירים את האזור? פיצה כמובן!
נכנסו למקום קטן עם דלפק עמוס פיצות מכל הסוגים והצבעים והריח שיגע את כל החושים. פעם ראשונה שראיתי פיצה מלבנית. זה לא מפתיע אותי עכשיו כי עם בצק אפשר לעשות מה שרוצים אבל לילדה בת 12 שמגיעה למקום כזה בפעם הראשונה העיניים נפערו כמו שלא נפערו אף פעם (אז עוד לא היה פיצה מטר, לפחות לא בארץ).
התוספת שפעם ראשונה שראיתי על פיצה היתה תפוחי אדמה. פשוט פרוסות דקות שיושבות חופפות אחת על השניה כמו במסדר. זה היה מדהים!
כמובן שלא לקחתי את החתיכה הזו כי מי אוכל תפוחי אדמה על פיצה (אוי, כמה שטעיתי) ולקחתי משהו בנאלי כמו זיתים ועגבניות. שלא תבינו אותי לא נכון, הפיצה היתה מדהימה, אבל אם אני עד עכשיו, 18 שנים אחר כך, עדיין חושבת על הפיצה הזו, כנראה שיבוא יום ואחזור לפיאצה לאכול את הפיצה הזו (אני רק מקווה שהמקום עדיין קיים).
פיצה זה אחד הדברים הכי קלים להכין במטבח הביתי, לחובב האוכל ואפילו למי שאין הרבה ניסיון במטבח.
לא צריך כלים מיוחדים, קערה וכף עץ או אפילו הידיים יספיקו. כמובן שיש אין סוף שיפורים ואביזרים נלווים כמו אבן שמוט לתנור כדי ליצור טעם אותנטי ותחתית קראנצ'ית אבל כל אחד יכול להסתדר עם מה שיש לו בבית. תבנית פשוטה ונייר אפייה מספיקים לחלוטין.
יש גם כל כך הרבה סוגי בצקים שמה שבטוח, כל אחד ימצא את הבצק שהוא אוהב.
הפעם המתכון שאני מביאה הוא באמת אחד הקלים, לא צריך להסתבך עם שמרים וזמני התפחה, פשוט לערבב, לשטח ולאפות.
והיתרון הכי גדול בפיצה, שאני חושבת עליו, כל אחד בוחר את התוספות שהוא אוהב.

פיצה ללא שמרים
2 גביעי גבינה לבנה 5%
500 גר' קמח רגיל
1 אבקת אפייה
150 גר' חמאה רכה
כפית מלח

רסק עגבניות או רוטב עגבניות (אפשר מוכן ואם רוצים להשקיע מגרדים 3 עגבניות בשלות ורכות לקערה ומערבבים יחד עם שתי כפות שמן זית, מעט אורגנו יבש ומלח לפי הטעם)

גבינה צהובה או פרמזן מגורדת
פרוסות גבינת עיזים או מוצרלה

הצעות לתוספות
פרוסות עגבניה
רצועות פלפל
פרוסות בצל
טונה
תירס
עלי בזיליקום ואורגנו טריים
פרוסות פטריות
זיתים ירוקים\שחורים

לערבב היטב את כל החומרים בקערה גדולה ולתת לבצק לנוח כחצי שעה.


לשטח את כמות הבצק הרצויה על תבנית עם נייר אפייה לעובי של חצי ס"מ בערך.


למרוח רסק או רוטב עגבניות מעל הבצק ולסדר את התוספות שרוצים.



לאפות כעשר דקות בחום גבוה (190), לפזר את הגבינה שרוצים מעל ולהכניס לתנור לעוד כחמש דקות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה