יום שבת, 21 ביולי 2012

הסלט הוא רק תירוץ...


חום הקיץ בארץ לא משאיר יותר מידי מקום לבישולים כבדים, לפחות לא כל שבוע ובמיוחד לא באמצע השבוע.
כבר אכלתם סלט מושקע אתמול ולהתחיל להכין את הפסטה הכי מהירה שיש לכם גם אין כוח וסבלנות. כי מי רוצה לעמוד מעל סיר רותח כדי לבדוק אם הפסטה מוכנה...
בטור הראשון שכתבתי אליכם הסברתי איך להכין לחם שאור, התהליך אמנם ארוך ודי מייגע אבל שווה כל רגע של התפחה.
בטור הזה אני מקיימת הבטחה, מה לעשות עם לחם שקצת התייבש ואתם לא רוצים לזרוק אותו כי הוא יצא כ"כ טעים.
ברוסקטה. זה הפתרון הכי מהיר וטעים.
ארוחה שמכינים אותה בקלי קלות והתוצאה יכולה לצאת מעדן אם חומרי הגלם טריים.
אני קוראת למנה הזו "ארוחה" כי היא יכולה להיות ארוחה נפלאה אבל היא יכולה גם לבוא כמנת פתיחה או כמתאבן כשאתם מארחים חברים או משפחה לארוחה גדולה ורציתם עוד משהו קטן ליד מגש הירקות והדיפים, או אם אתם ממש משקיעים- ליד הפטריות הממולאות וחטיפי הזיתים (כדור של בצק שק"ם אפוי עם זית בתוכו, פשוט וטעים)...

מצרכים לארוחה קלה לזוג:
3 פרוסות לאדם (כיכר הלחם שיוצאת לי בד"כ קטנה מכיכר רגילה, אבל שכל אחד יכין כמה שהוא רוצה) אם לא הכנתם לחם לבד אפשר להשתמש בכל לחם כבד, כפרי
3 עגבניות גדולות טריות וקשות
2 ענפי בזיליקום טריים
חופן זיתים שחורים מרינד או בחומץ יין- לא מושחרים!
מלח גס
פלפל שחור גרוס טרי
שמן זית איכותי

את פרוסות הלחם אפשר לקלות בטוסטר אובן או בקווצ'ר פסים של טוסטים, תלוי מה רמת העשייה שאתם רוצים את הלחם. טוסטר אובן ייתן קראנצ'יות מבחוץ ועדיין ישאיר את הלחם רך מבפנים, לעומת הקווצ'ר שיעשה את הפרוסה לצנים קשיח.



אני אוהבת את שתי האפשרויות, אבל בשביל הארוחה שלנו אני חושבת שיותר יתאים הצנים הקשה יותר. את הטוסט הרך יותר אני מכינה בד"כ למרק בצל בחורף, עם קצת פרמזן מעל...
לסלט- קוצצים את העגבניות לקוביות לא נורא קטנות, מגלענים את הזיתים וחותכים כל זית לכמה חתיכות, קוצצים את הבזיליקום דק ומתבלים במלח פלפל ומעט שמן זית.
אני אוהבת להעמיד את הסלט לעשר דקות בערך כדי שכל המרכיבים יוציאו קצת נוזלים והם הופכים לרוטב משגע שתענוג לטבול בו את שארית הלחם...

ממש לפני ההגשה מסדרים את הפרוסות על הצלחת ומניחים עליה מהסלט בנדיבות, יחד עם הנוזלים.
כל מה שנשאר זה לטרוף את הפרוסות הקלויות עם הסלט ואם נשאר קצת לחם בצד ל"טינקן" (tinken טבילה) כמו שאומרים אצלנו בעדה, אפשר לסיים גם אותו.


כי החלק הכי טעים של כל סלט זה המיץ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה