יום שבת, 14 ביולי 2012

ניוקי תוצרת בית


אני מודה מראש, אני אוהבת אוכל שמקצר תהליכים.
כן, אני מסוגלת לעמוד באמצע הלילה ולבשל כי אני בשוונג, כי אני רעבה, כי אני אצטרך לאכול משהו מחר בצהריים או כי סתם משעמם לי. אבל אם אפשר לקצר תהליכים, אני בעד.
בגלל זה אין לי בעיה עם פסטה יבשה או עם ניוקי מוכן בואקום, אבל אני גם מאוד אוהבת לנסות דברים חדשים כמו להכין לבד אפילו את חומרי הגלם הבסיסיים.
בתקופה האחרונה נפל לי די הרבה זמן פנוי לידיים אז אם אני לא מול המחשב אני בד"כ במטבח...
בשישי האחרון החלטתי שאני רוצה להכין ניוקי מההתחלה. כמובן נתקלתי בכמה מכשולים כי לפי המתכון שהשתמשתי בו צריך תפוחי אדמה לבנים (ענייני עמילן) ישנים והיו לי אדומים ישנים.
קניתי לבנים כדי שיתיישנו ובינתיים החלטתי לנסות עם האדומים שיש בבית.
בשביל להכין את התפו"א יש שתי דרכים- לאפות עם הקליפה או לבשל במים.
המטרה בניוקי היא להוציא כמה שיותר נוזלים מהתפו"א וחשבתי שבאפייה התוצאה תהיה טובה יותר.
מסקנה- לדעתי יותר טוב לבשל אותם, לסנן היטב ולהמשיך לחמם אותם בסיר עד שהמים יתאדו לגמרי מאשר לעמוד ולקלף את התפו"א כשהם יחסית חמים. הם גם יוצאים מהתנור כשהקליפה קצת שרופה (שזה טוב סתם לאכול כתפו"א אפוי עם רוטב יוגורט שום-שמיר) אבל בשביל המרקם של הניוקי לא אהבתי...
המשך התהליך עבר די חלק, לא היה צריך יותר קמח ממה שהמתכון דרש והם יצאו די טעימים.
הכנתי אחרי צהריים והגשתי אותם עם רוטב עגבניות פשוט לארוחת ערב ויחד עם גבינת פרמזן מגורדת מעל היה פשוט טעים.

ההכנה די פשוטה-
על כל קילו של תפוחי אדמה מבושלים, רבע קילו קמח לבן.

לקלף, לחתוך לקוביות גדולות בגודל שווה ולבשל את תפוחי האדמה בסיר מים עד שסכין ננעץ בקלות במרכז.
לסנן את המים ולהחזיר את הסיר עם התפו"א ללהבה בינונית בשביל לאדות את שארית המים. לשים לב לא לשרוף את התפו"א.

תפוחי האדמה אחרי האפייה, מקולפים
להעביר לקערה גדולה ולמעוך בעזרת מזלג עד קבלת תערובת רכה. למי שיש מכשיר שמועך תפו"א מוזמן להשתמש בו, אבל לא להעביר במסננת, ה"פירה" יהפוך לדביק.
להוסיף קמח ולהתחיל ללוש עד קבלת בצק אחיד.

הבצק מוכן
לחלק לכמה כדורים בגודל שיהיה נוח לעבוד איתו ולהתחיל לגלגל לנחש בעובי 1.5 ס"מ בערך. אם צריך אפשר לפזר מעט קמח על משטח העבודה במידה והנחש נדבק.
לחתוך עם סכין חתיכות ברוחב 1 ס"מ בערך.



להניח את הניוקי המוכנים בצד משטח העבודה ואם הם קצת נדבקים אחד לשני אפשר לפזר מעט קמח ו"לערבב" אותם כדי שכל הצדדים יהיו מצופים. רצוי לא לעשות ערמות, אלא לשמור על שכבה אחת כדי שלא ידבקו אחד לשני.
ההמלצה היא להשתמש בכמה שפחות קמח כי הוא מייבש את הבצק, אבל אם צריך אז במידה.
להרתיח סיר גדול עם מים וכף גדושה של מלח.
כשהמים רותחים, להכניס בכמה פעמים את הניוקי. הוא מוכן כדקה לאחר שהוא צף על פני המים. להשתדל לא הכניס כמות גדולה מידי בכל פעם כדי שהמים לא יתקררו.


אם לא אוכלים את הניוקי ממש לאחר הבישול, כדאי לזלף מעט שמן זית ולערבב בעדינות כדי שלא ידבקו ויהפכו לגוש.



רוטב עגבניות פשוט:

בצל גדול קצוץ דק
חצי ראש שום קצוץ דק
5 עגבניות בשלות גדולות קצוצות
חופן עלי בזיליקום
מלח
פלפל שחור גרוס

במחבת גדולה לטגן את הבצל במעט שמן זית עד הזהבה. להוסיף את השום ולשים לב שלא יישרף.
להוסיף את העגבניות, להמליח מעט, לערבב ולכסות.
לבשל את העגבניות עד שהן מתרככות לגמרי, להוסיף פלפל שחור גרוס ואם צריך- להוסיף מלח.
להוסיף את הכמות הרצויה של הניוקי למחבת ולערבב בעדינות עד שהניוקי סופג את הטעמים.
להוסיף את עלי הבזיליקום, אפשר לקצוץ, לקרוע או אפילו שלמים.

רוטב עגבניות פשוט
רק להוסיף את הניוקי לרוטב ולאכול!
להגיש עם גבינת פרמזן מגורדת ויין לבן קר.

אפשרויות לרטבים אחרים מומלצים:
חמאה ומרווה
פטריות- עם שמנת או בלי
פלפלים ושום
תרד וחמאת בוטנים שהצגתי פה לפני חודשיים...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה