יום ראשון, 8 ביולי 2012

מתכון היום- פלפלים ממולאים


הדבר שאני הכי לא אוהבת לעשות במטבח זה כלים, אולי זו הסיבה שאני כ"כ אוהבת מנות ששמים הכול בסיר אחד, מקסימום שניים.
אחת המנות שאני מאוד אוהבת להכין היא פלפלים ממולאים, בלי יותר מידי עבודה והשקעה והתוצאה הסופית שווה כל רגע מההכנה. זו מנה שאני מכינה בדרך כלל בשישי בבוקר\צהריים בשביל לאכול בשבת בצהריים, זה לא שהיא לוקחת כל כך הרבה זמן להכין, היא פשוט יותר טעימה למחרת לדעתי.

פלפלים ממולאים:

8-10 פלפלים אדומים קטנים
חצי קילו בשר טחון- אני ערבבתי חצי בקר חצי עוף
1 בצל גדול קצוץ דק
10 שיני שום גדולות
חופן עלי פטרוזיליה קצוצים גס
2 גזרים גדולים מגורדים
2 קישואים בינוניים מגורדים
חצי כוס אורז לבן שטוף
מלח
פלפל שחור גרוס
2 כפות פפריקה מתוקה
1 כפית כמון
6 עגבניות גדולות בשלות חתוכות לקוביות גדולות או קופסת שימורים גדולה עגבניות שלמות\קוביות
2 רסק עגבניות
פלפל אדום אחד חתוך לרצועות
כוס מים

- לטגן את בצל במחבת גדולה עם מעט שמן זית עד הזהבה קלה, לקצוץ 5 שיני שום ולהוסיף לבצל. לערבב ולשים לב שהשום לא יישרף.
- להוסיף את הבשר הטחון, לערבב ולפורר את הגושים עד שהבשר מוכן, הוא נהיה לבן. כדאי לטגן את הבשר על להבה גבוהה כדי לא לבשל את הבשר בנוזלים שלו.


אנחנו צריכים כמה שפחות נוזלים בתערובת.
- להעביר את התערובת לקערה לקירור קל. להוסיף לתערובת את הגזר, קישואים, פטרוזיליה ואורז ולתבל בכמון, מלח ופלפל לפי הטעם.
- לפתוח את הפלפלים לרוחבם כס"מ מתחת לקצה הגבעול- לשמור את ה"כתר", הוא ישמש אותנו כמכסה ולרוקן את הליבה עם הגרעינים.
- למלא כל פלפל בתערובת המילוי, לא לדחוס יותר מידי, האורז גם ככה מתנפח בזמן הבישול.


- לסדר את הפלפלים הממולאים בסיר גדול שמתאים לתנור. אני מעדיפה סיר גדול ונמוך יחסית, שבו הפלפלים מסודרים בשכבה אחת- ככה הרוטב מכסה את הפלפלים בצורה הטובה ביותר.


- במידה ונשאר לכם מילוי, לא לזרוק אותו. באותה הקערה, יחד עם מה שנשאר מהתערובת  לערבב את חומרי הרוטב- עגבניות, פלפל, רסק, מים, מלח, פלפל שחור ופפריקה.
- לשפוך את הרוטב מעל הפלפלים ולפזר את שאר שיני השום מעל.



- במידה והרוטב לא מגיע לגובה של ה"מכסה", כדאי להוסיף קצת רסק מעורבב עם מעט מים, עד שהרוטב יגיע לפתח.
- לבשל על להבה גבוהה עד רתיחה, להנמיך את הלהבה ולהמשיך לבשל עוד 45 דקות עם רתיחה עדינה. לשים לב שיש נוזלים מתחת לפלפלים. אפשר עם כף לשפוך בעדינות מהרוטב לתוך הפלפלים.
- להמשיך בבישול עוד כשעתיים בתנור בחום 150 מעלות.

במידה ואני מגישה את הפלפלים יום למחרת ההכנה, את שלב התנור אני משאירה ללפני הארוחה שבה הם נאכלים, ככה הם לא מתבשלים כפול.




בתיאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה